directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 26 d'abril de 2024 17:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Duran i Lleida aposta per un govern PP-PSOE-CiU-PNB a Madrid

Considera un argument 'infantil' que Montilla l'acusi d'anar a Madrid a 'només ser ministre'

Comentaris 21  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El candidat de CiU a les eleccions generals, Josep Antoni Duran i Lleida, aposta per establir grans acords entre totes les forces polítiques representades, per sobre d'un govern de coalició entre PP i PSOE, tal com proposa el president del Congrés dels Diputats, José Bono. Segons Duran i Lleida ara és important 'sumar energies' per sortir de la crisi econòmica. 'Caldria que PP i PSOE arribessin a acords, sí. Però no només hi haurien d'arribar ells, sinó tots els partits que conformen la centralitat al Congrés: PSOE, PP, CiU i PNB. Si s'hagués fet això ja des d'un principi la situació econòmica actual seria molt diferent', ha afegit. 'Si el que pretén Bono és que hi hagi un govern de coalició entre PP i PSOE excloent a les altres forces polítiques no hi estic d'acord perquè seria un greu error per Espanya', ha afirmat. En aquest sentit, Duran ha assegurat que tant populars com socialistes només han 'primat' els seus interessos sense tenir en compte els dels ciutadans.
Duran, Unió, UDC
Comparteix
   


Etiquetes
El cap de llista de CiU als comicis del 20 de novembre, Josep Antoni Duran i Lleida, aposta per grans acords on hi estiguin representades totes les forces polítiques, per fer front així a la greu situació financera actual. Aquesta opció contrasta amb la que ahir plantejava el president del Congrés dels Diputats, José Bono, de fer un pacte entre PP i PSOE. Duran i Lleida ha matisat que no ha de ser un acord excloent on només hi siguin representats els populars i els socialistes, sinó que platenja ampliar pactes a la resta de formacions que ocupen la centralitat política com també ho podrien ser la federació nacionalista o el PNB. 'Si això s'hagués fet des del principi de la legislatura, ara la situació econòmica seria molt més positiva', ha subratllat.

Per a Duran i Lleida, un govern de coalició entre PP i PSOE no és possible, ja que des del seu punt de vista, si no s'han posat d'acord en aquesta legislatura no ho faran ara. A més també veu aquest pacte poc desitjable per als interessos de Catalunya. 'Si el que pretenen és una Espanya recentralitzadora no només no hi estic d'acord sinó que seria un greu error per l'Estat', ha afirmat.

En aquest sentit, el candidat de CiU a les eleccions generals ha assegurat que el PP i el PSOE només han primat els seus interessos electorals per sobre dels interessos de la ciutadania. Des del seu parer, de cara enfora ni trasllada confiança Zapatero ni tampoc Rubalcaba, perquè 'tothom el veu com el successor de Zapatero', ni Rajoy. Per això, Duran i Lleida ha reiterat que 'seria bo que tots acordéssim'.

'La situació econòmica exigeix fer coses abans de les eleccions'

D'altra banda, el mateix Duran i Lleida demanava ahir a la seva carta web setmanal un avançament electoral. Aquest dissabte a Palafrugell ho ha matisat i ha destacat que la principal prioritat no és la data electoral sinó les reformes que cal fer abans del 20 de novembre per fer front a la crisi econòmica. 'La situació econòmica exigeix fer coses abans de les eleccions i que el govern no creui els braços perquè no podem perdre el temps fins al novembre', ha subratllat Duran i Lleida.

En aquest sentit, el líder d'Unió ha demanat al govern espanyol que acabi la reforma laboral a partir de la negociació col·lectiva i que es duguin a terme polítiques d'ocupació. A més, Duran també ha demanat que cal donar crèdit a les empreses, i una manera de fer-ho, segons ha dit, seria abaixar un punt el coeficient de solvència dels bancs per destinar aquest punt a donar crèdit a les empreses i als autònoms.

Un debat a tres

Duran i Lleida ha assegurat que un debat entre Rubalcaba, Rajoy i ell mateix seria 'molt important'. 'No té sentit que CiU sigui imprescindible durant quatre anys i que quan arribin els 15 dies de campanya electora se'n prescindeixi', ha subratllat el candidat de CiU al comicis generals. Segons ha assegurat Duran i Lleida la formació nacionalsita serà 'decisiva' en l'àmbit espanyol, i per això veu positiu que hi hagi una veu en el debat que defensi els interessos de Catalunya. 'Crec que és lògic que el debat fos a tres perquè democràtic és normalitzar allò que és normal durant quatre anys a la cambra', ha remarcat.

Considera 'infantil' el comentari de Montilla que li va dir que només va a Madrid per ser ministre

Duran i Lleida, ha titllat d'argument 'infantil' les declaracions que ha fet el primer secretari del PSC, José Montilla, on diu que Duran només va a Madrid a fer de ministre, i li ha recordat que ell va estar al capdavant del ministeri d'Indústria fa anys. 'Per ministres ja hem tingut Montilla i Clos, que per cert ho han fet molt malament, i també Chacón que l'únic que li interessa són les desfilades de les forces armades', ha destacat el candidat de CiU als comicis generals.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#21
Joan fletxa Palamós.
8 d'agost de 2011, 22.43 h

#20 - Si s'expliqués bé per part de qui pertoqués, les segures aventatges d'una independència, no en tinguis cap dubte que els tants per cents variarian extraordinàriament a favor d'aquesta. Només cal pensar lo que es podria fer amb 22.000 mil milions € que ens roban anualment. És de somni ! Mentres, ens està corcant la misèria i l'empobriment gràcies a la nostra docilitat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
8 d'agost de 2011, 21.54 h

#19 Vull la independència igual que tu, però s'ha de ser conscient que hi ha un 43% de catalans que la volem i un 75% que volen el pacte fiscal, de moment.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Joan fletxa Palamós.
8 d'agost de 2011, 19.04 h

#15 - És evident que hi has posat imaginació però posats tots a fer lo mateix, un servidor mai dialogaria amb cap dels mangants i botiflers que des-de la democràcia ens han govenat. Ja sabem el pa que couen, dialogaria amb tota la gent per més distàncies que tinguessim amb les nostres opinios sempre i quan es fés amb serietat i ganes absolutes d'anar endavant, no de marejar perdius, buscar peix podrit al cove, empoltronar-se i cobrar-ne els seus rèdits, baladrejar en nom de Catalunya, e... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
8 d'agost de 2011, 18.39 h

#17 No em va agradar que en Mas retallés l'Estatut a canvi de què a Catalunya hagués governat la força més votada al novembre del 2006. Ara bé, l'Estatut del 30 de setembre del 2005 no era exercir l'autodeterminació. Ens agradi o no, era un pacte amb Espanya. Per tant, en Mas, tot i haver pactat l'Estatut amb en ZP al gener del 2006 no es contradiu quan avui parla de dret a decidir (ha plogut molt en cinc anys). No obstant, ha de deixar clar que l'últim gran pacte a intentar amb Espanya... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
jordibcn fletxa Barcelona
8 d'agost de 2011, 11.33 h

#13 " Perquè tots estem d'acord que el futur de Catalunya es decideix a Catalunya" menys quan es decideix en una trobada Zapatero-Mas a la Moncloa sota l´excusa de l´Estatut, llavors no,


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Anna fletxa Tarragona
8 d'agost de 2011, 10.59 h

Quin posat més natural (hehehee) aquest del Durán fent veure que està preocupat (pel preu de l'habitció del Palace? pequè no sap quina corbata posar-se a la recepció del Borbó? Això no ho sabrem mai). Quina merevella. Encara que... resultaria més creïble si anés vestit de marineret, hahahahaha.... :-)


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Josep Albert Sigfrid fletxa Sant Cugat del Vallès.
8 d'agost de 2011, 00.53 h

Us imagineu , la majoria dels que comenteu aquesta informació, a un costat, y els partidaris o militants de CiU a un altre, intentant dialogar per a arribar a un acord o a alguna conclusió per a fer avançar el país? I .. a dalt de la tribuna el Sr Zapatero , en Guerra , en Bono etcétera contemplant el debat petant-se de riure?. Donc amb la major part de vosaltres aquesta imatge alegòrica que us presento, té força sentit.
Apa donc, bona nit i reflexioneu, reflexionem si's plau.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Jordi fletxa Barcelona
7 d'agost de 2011, 22.52 h

Els Partits grans ja no tenen idearis, o aquestos tan se'ls em fot i només es mouen per a ocupar poder encara que per això hagin, de negociar (com ells diuen) entre ells i al marge de les idees de cadascú, per mantenir-se dintre del sistema. El títol m'ha recordat el que pactaren aqueixos mateixos quatre partits fa uns mesos per intentar arraconar als altres. Vegeu aquí : http://www.p-lib.es/veto-electoral/


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
7 d'agost de 2011, 22.00 h

#11 Jo veig més greu entregar el meu país als espanyols del PSC-PSOE (amb en ZP al balcó de la Generalitat), que no pas que uns catalans se'n vagin a colonitzar el govern d'un país veí, ja que no hi tenim res a perdre. Perquè tots estem d'acord que el futur de Catalunya es decideix a Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
CAT fletxa CAT
7 d'agost de 2011, 21.47 h

#4 Totalment d'acord amb tu, ara, aixo de que "ara ja sabem a qui no hem de votar..." perdona pero es com un acudit, som molts els que en tenim moooolt clar que a CyU ni un vot. I aixo de que en mas esta tocant el flabiol, be si, pero no se jo quin tipus de flabiol ni de qui...!
Aquest son tots una colla de botiflers amb tanta ansia de poder que no en tenen cap de limit, res mes en volen poder i Catalunya i la seva gent se la ben renpanpinfla.
Au, que marxin cap a terres de castella a fer el... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.