UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.108' ) WHERE id_article = 16867 La directora de Biocat critica que la retallada estatal en R+D serà 'una volta enrere difícil de recuperar' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 02:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Tecnologia doble fletxa

La directora de Biocat critica que la retallada estatal en R+D serà 'una volta enrere difícil de recuperar'

'És pa per avui i gana per demà', afirma Montse Vendrell

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Montse Vendrell, directora general de Biocat, bioregió catalana, creu que en un entorn de recessió, la proposta del govern espanyol de retallar un 15% la inversió en R+D per moderar el dèficit no és gens 'positiva' atès que és 'pa per avui i gana per demà'. Vendrell creu que la decisió del president Zapatero és 'incongruent' i trenca una tendència d'inversions sostingudes de prop de quinze anys. Una decisió que pot suposar una 'volta enrere difícil de recuperar'. Vendrell adverteix que tot i que fins ara s'havia recuperat terreny en l'àmbit de la recerca amb aquesta retallada es pot 'revertir' la tendència que havia fet que Catalunya sigui un dels territoris europeus que atrau més investigadors.
Biocat, Montse Vendrell, bioregió
Comparteix
   

Montse Vendrell explica a l'ACN que el sector de les empreses de biotecnologia i tecnologies de la medicina és un sector que per les seves singularitats necessita 'd'un suport especial'. El motiu d'aquesta exigència es justifica per la llarga distància temporal que hi ha entre el naixement de l'empresa, a partir d'una idea, fins que la iniciativa empresarial s'acaba de consolidar i iniciar la seva expansió internacional.

Vendrell creu que el traç que presenta el projecte de pressupostos és 'incongruent' amb la tendència mantinguda els últims quinze anys en els comptes de l'Estat que han registrat un creixement sostingut de les inversions en programes de recerca i innovació.

La retallada pot suposar que molts grups de recerca que actualment estan en marxa es dissolguin i un nombre indeterminat de contractes d'investigador s'acabin per no tenir recursos per ser renovats.

Vendrell lamenta la decisió del govern espanyol perquè trenca una tendència positiva que havia permès que Catalunya i l'estat espanyol hagin passat de ser països exportadors de talent, quan els investigadors fugien fora per manca d'infraestructures a l'interior del país, a ser un territori que per els seus projectes vigents es capaç de captar talent. De fet, Catalunya, segons Vendrell, és una de les primeres regions europees en captar coneixement i investigadors.

A Catalunya hi ha 400 empreses dedicades a tecnologies mèdiques, de les que 75 treballen en el sector de la biotecnologia, 65 en el farmacèutic.

Vendrell destaca que tot i el període de crisi i recessió que s'ha viscut aquest últim any, aquest entorn no ha incidit negativament en mantenir viva la tendència de creació d'empreses que ha conservat un creixement del 20% anual.

La directora general de Biocat afirma que el finançament d'aquest tipus d'empreses no ha quedat afectat pel comportament restrictiu de les entitats financeres. Vendrell reflexiona que aquest tipus d'empreses, pel risc que tenen els seus projectes, que triguen molts anys a consolidar-se, utilitzen instruments d'inversió aliens a les entitats financeres.

Entre aquests instruments de finançament estan les empreses de capital risc i les sortides a borsa, tot i que aquesta última opció no està encara massa estesa entre aquestes joves empreses, la majoria d'elles creades durant aquest mil·lenni.

Montse Vendrell afirma que una de les assignatures pendents que té aquest sector, a l'igual que passa amb el teixit empresarial de les pimes catalanes, és superar la seva petita dimensió.

Per la directora general de Biocat, la majoria d'emprenedors que comencen en aquest sector no ho fan en clau global i per tant guanyar 'massa crítica' no està entre les seves primeres prioritats.

Montse Vendrell creu que l'entorn 'facilitador' que s'ha posat en marxa des del sector públic a favor del naixement d'aquestes empreses, pot haver fet influït perquè aquestes empreses mantinguin massa temps una dimensió petita no tingui vocació de guanyar grandària. Aquest és un dels reptes i dels 'colls d'ampolla' que s'han de redreçar, conclou Vendrell.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
4 d'octubre de 2009, 16.24 h

Aqueste noia es molt guapa jo mi apunto i li desitjo sort.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.