
Renfe vol rentar-se la cara ampliant la Devolució Xpress als bitllets integrats
La companyia ferroviària valida des d'aquest diumenge als viatgers que van amb bitllet de l'ATM i pateixen retards
Des d'aquest 1 de juliol, tots els usuaris que utilitzen algun bitllet de l'Autoritat del Transport Metropolità, i el seu viatge acumuli un retard superior als 15 minuts, també seran compensats amb un nou bitllet, com passa amb els usuaris de Renfe, i a través del sistema Devolució Xpress. Amb aquesta equiparació, els viatgers rebran un nou bitllet integrat, que permetrà la multimodalitat i serà vàlid durant un mes per al mateix nombre de zones que l'anterior.
El passat 1 de juny, Renfe Rodalies va implantar el servei Devolució Xpress amb l'objectiu de compensar de manera immediata els usuaris que pateixen en el seu trajecte un retard de més de 15 minuts i per causes imputables a l'explotació ferroviària, tant de Renfe com de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF).Fins ara, aquest sistema només permetia canviar el bitllet cancel·lat per un títol de transport de Renfe. L'acord entre Renfe Rodalies i l'ATM permet des d'aquest diumenge equiparar les condicions de devolució per a tots els viatgers.
La Devolució Xpress s'aplica en dues fases. A la primera, vàlida fins el 31 d'agost, es pot fer efectiu lliurant el bitllet validat al personal de l'estació final de viatge, que li facilitarà un títol de Renfe o un títol d'ATM, en funció del bitllet original.
En la segona fase, a partir de l'1 de setembre, el viatger obtindrà un val que podrà fer efectiu durant quinze dies a qualsevol taquilla o oficina comercial de Renfe Rodalies. Si l'estació no disposa de personal, els clients poden sol·licitar el nou bitllet mitjançant correu ordinari, o bé per correu electrònic, amb les adreces clientebarcelona@renfe.es o clientbarcelona@renfe.es.
En aquests casos, el client ha d'indicar el seu nom, número de Document Nacional d'Identitat, dia de la incidència, trajecte i hora, títol de transport utilitzat i el nombre de zones requerides. És aleshores quan rebrà un val al seu domicili o per correu electrònic que li permetrà canviar el seu bitllet cancel·lat per un títol de transport Renfe o ATM de les mateixes característiques que l'original.