Les universitats catalanes defensen el model d'immersió lingüística
El Consell Interuniversitari de Catalunya recorda que aquest sistema 'ha afavorit la cohesió social' entre els alumnes
La Comissió de Política Lingüística del Consell Interuniversitari de Catalunya ha fet públic un comunicat en què indica que les universitats catalanes defensen el model educatiu actual de l'ensenyament no universitari del país. Un model que, segons indica el text, 'no separa els infants i els joves per raó de llengua' i 'fa possible el coneixement de les dues llengües oficials'. A més afegeix que la immersió lingüística a l'escola 'ha afavorit la cohesió social' d'alumnes de llengües maternes diferents.
El Consell Interuniversitari, organisme que té representació de totes les universitats catalanes, públiques i privades, assegura al manifest que la immersió lingüística, basada en el català com a llengua vehicular, ha permès garantir la presència i l'ús d'aquesta llengua en l'ensenyament primari i secundari, i 'ha afavorit la cohesió social en no permetre la separació entre comunitats lingüístiques ni fomentar discriminacions o desigualtats de cap mena'.Per tot plegat la Comissió de Política Lingüística del Consell Interuniversitari de Catalunya 'avala el model educatiu vigent' que, tot establint les bases de l'ús normal i preferent del català a l'ensenyament obligatori, 'és el garant de la presència i l'ús d'aquesta llengua, com a pròpia, a l'àmbit universitari'.