CiU, PP, Foment i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic es desmarquen del Pacte Nacional per a les Infraestructures
Detalla les principals obres que s'han de fer a Catalunya fins al 2020
Agents socials, administracions, organitzacions empresarials, sindicats i grups parlamentaris han escenificat avui la signatura del Pacte Nacional per a les Infraestructures (PNI), que inclou 130 mesures amb una inversió de 100.000 milions d'euros. El text, que dibuixa el mapa d'infraestructures per a la propera dècada, no compta amb el suport ni de CiU ni del PP ni de la patronal Foment del Treball, perquè consideren que no concreta ni l'amplitud ni el traçat del Quart Cinturó, que consideren clau per al futur econòmic del país.
L'Associació per a la Promoció del Transport Públic també se n'ha desmarcat, perquè considera que el PNI detalla poques actuacions per millorar les infraestructures de transport públic i, en canvi, advoca per un model de transport privat insostenible mediambientalment.Les principals organitzacions empresarials i sindicats, com el Consell de Cambres de Catalunya, la patronal Pimec, Unió de Pagesos, CCOO i UGT, firmaran el PNI. Quant a les administracions, són signants, entre d'altres, les diputacions, l'Ajuntament de Barcelona i la Federació de Municipis de Catalunya. A l'acte també hi seran presents els tres partits del Govern: PSC, ERC i ICV.
Pel què fa a ports i aeroports, es fixa com a objectiu establir un nou model de gestió aeroportuària que garanteixi la participació determinant de les institucions catalanes a l'aeroport de Barcelona i que aquest es converteixi en un gran centre de connexions internacionals. També es preveu el traspàs a la Generalitat dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell i s'aposta per convertir els ports de Barcelona i Tarragona en la gran porta logística del sud d'Europa.
Respecte a l'aigua, es preveu la construcció d'instal·lacions que aportin 300 hectòmetres cúbics per any addicionals i 1.209 noves estacions depuradores. Quant als residus, el PNI pretén assolir els objectius de reduir la generació de residus i promoure'n al màxim l'aprofitament, així com desenvolupar xarxes territorials d'infraestructures de tractament.







