directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 24 d'abril de 2024 02:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Herrera vol liderar un front d'esquerres catalanista i independent contra la dreta catalana i espanyola

Recrimina a CiU que pacti amb el PP de Garcia Albiol, de l'atac a la llengua i de la recentralització

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El secretari general d'ICV, Joan Herrera, ha apostat per liderar un front d'esquerres catalanista i independent que confronti la dreta espanyola aquest 20N, però també la dreta catalana de CiU. En una conferència amb motiu de la Diada, ha constatat la fortalesa de la dreta nacional i espanyola, i ho ha contrastat amb una esquerra nacional 'massa feble'. El PSC, ha dit, no té veu pròpia a Madrid, mentre que ERC està passant 'una crisi encara d'incert resultat'. És per això que ha reivindicat ICV-EUiA com a 'referent fonamental d'una esquerra nacional ferma i coherent'. També ha aprofitat per recriminar a CiU que pacti amb el PP de Garcia Albiol, de l'atac a la llengua i de la recentralització.

Comparteix
   


Etiquetes
De cara al 20-N, Herrera ha defensat la unió d'una esquerra que sigui catalanista i independent, és a dir, que no depengui de les directrius d'un partit espanyol. S'ha referit així al PSC, 'que no només no té veu pròpia a Madrid, sinó que està supeditada al PSOE'. Però també ha tingut paraules per a ERC, que està passant una 'crisi encara d'incert resultat'. Davant d'aquesta realitat, ICV-EUiA, al seu parer, ha de ser el 'referent fonamental d'una esquerra nacional ferma i coherent', punt de trobada de federalistes, sobiranistes i independentistes. 
 
Una ICV més forta, segons ell, pot ser un element 'aglutinant' de l'esquerra nacional, que eviti la 'dispersió i el desànim' en l'electorat progressista que provoca un PSC supeditat al PSOE i una ERC 'en disputa per la puresa independentista amb altres forces del seu espai i amb una línia política, com a mínim incerta, en l'eix esquerra-dreta'. Aquest ha de ser el repte dels ecosocialistes a partir d'ara, tant a Madrid com aquí a Catalunya.
 
I és que Herrera ha denunciat que al Congrés hi ha un grup, CiU, que 's'atorga la representació de Catalunya i que s'autodenomina Minoria Catalana'. 'Un grup que s'embolica amb la senyera sempre que pot, però que defensa interessos molt concrets, que fa de lobby', ha criticat. En definitiva, ha definit CiU com un grup que contribueix a 'dretanitzar' la política espanyola quan pacta amb el PSOE i a consolidar la dreta espanyolista quan ho fa amb el PP.
 
Lamenta que CiU sigui l'única veu catalana que se sent a Madrid
 
I com que, segons ell, no pot ser que la veu que més se sent de Catalunya al Congrés sigui la veu de la dreta catalana, el secretari general d'ICV ha reivindicat una esquerra nacional forta, independent, però amb capacitat de diàleg i d'acord amb les esquerres de tot l'Estat.
 
En resum, cal una esquerra verda i nacional que impulsi un 'pol d'esquerres i ecologista' que faci front a la dreta, a la recentralització i que defensi la realitat plurinacional de l'Estat. I és per tot plegat que ha opinat que aquestes eleccions poden ser una gran oportunitat per a ICV-EUiA per créixer i jugar un 'rol específic al Congrés com l'esquerra verda nacional'.
 
Ja en clau catalana, ha advertit que, perquè les esquerres tornin a governar Catalunya, han de tenir un projecte nacional compartit que sigui el mínim comú denominador del catalanisme d'esquerres i que disputi a CiU la centralitat del catalanisme.
 
La millor oposició
 
En aquest sentit, ha reivindicat la feina que ha fet la seva coalició durant els últims sis mesos a Catalunya, sent el grup que ha fet una oposició 'més coherent i més contundent'. I aquí de nou crítiques als seus exsocis del tripartit. 'El camí per construir una esquerra nacional forta no passa per pactar les lleis òmnibus, sinó perquè la societat tingui clar que al Parlament hi ha oposició i hi ha alternativa', ha recriminat.
 
Herrera ha carregat contra un Govern de CiU que 'estigmatitza els perceptors del PIRMI', que identifica immigració amb frau, que tanca urgència i que degrada la qualitat de l'ensenyament. I això pot comportar, ha alertat, la ruptura de la cohesió social a Catalunya, juntament amb la interlocutòria del TSJC que qüestiona el model d'immersió lingüística.
 
En aquest punt també s'ha dirigit a CiU per retreure-li que hagi normalitzat un partit com el PP que avui juga un paper de centralitat en la política catalana, però és el mateix partit que interposa recursos contra la llengua, el de les polítiques 'racistes' de Xavier Garcia Albiol, que ataca l'autogovern i aposta per la recentralització de l'Estat.
 
Així, el secretari general d'ICV ha demanat al president de la Generalitat, Artur Mas, que si bé pacta els pressupostos amb el PPC perquè tenen la mateixa política econòmica i social, s'ha de posar la defensa del país i de la seva llengua per davant. 'Però malauradament, sembla que, per a CiU, és més important tirar endavant un programa que deixar l'administració en un paper residual. I si per fer-ho cal que el PP acabi ocupant un paper de centralitat, CiU està disposada a pagar aquest peatge', ha lamentat.
 
Això sí, malgrat les crítiques a CiU per les retallades i pels seus pactes amb el PPC, ha garantit que ICV-EUiA sí que donarà suport al Govern en la defensa de l'autogovern, en risc per la reforma constitucional. Herrera s'ha queixat que la federació estigui només preocupada per les competències quan s'està perdent la sobirania en favor dels mercats, però igualment ha deixat clar que faran costat a la Generalitat davant de l'onada recentralitzadora que ve de l'Estat.
 
Herrera ha pronunciat aquesta conferència amb motiu de la Diada, i ho ha fet a la seu d'ICV, acompanyat pel president ecosocialista, Joan Saura, el líder a l'Ajuntament de Barcelona, Joan Coscubiela, i el més que probable candidat a les eleccions generals, Joan Coscubiela.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
9 de setembre de 2011, 18.27 h

#4 Molt bé, Jordi.. tens tota la raó. Ja tindrem temps una vgada siguem independents de tirar-nos els plats pel cap, però lo primer, es lo primer i ara toca estar units tots els partits catalans. Per cert, això de l'Herrera... no fa tufillo de centralitzador???


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Robert fletxa Castelldefels
9 de setembre de 2011, 13.41 h

L'amic Herrera, encara amb les collonades de tractar d'entendre's amb les Esquerres Espanyoles, per cert...¿On son ?, encara parlant d'una suposada plurinacionalitat de l'estat Espanyol ¿A qui pretenen enganyar?. Per altra banda, amb tot el que ens cau a sobre en tots els aspectes : Econòmic, cultural, social, trobo inversemblant que encara hi hagi Catalans que desconfiïn d'una hipotètica Independència per por a si el nostre futur estat no fos gaire d'esquerres. només cal veure, llegir a... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Matilde fletxa Mollerussa
9 de setembre de 2011, 11.59 h

Estic d'acord amb l'Herrera. Probablement a mi no m'interessa massa una Catalunya Independent de dretes i amb el mateix sistema socioeconòmic que la Catalunya Autonòmica. Si vull una Catalunya Lliure és perquè poguem decidir una manera diferent d'afrontar els reptes. La dreta ja sabem on té la pàtria: A LA CARTERA. Els que parlem de collonades dreta i esquerra són els mateioxos que fan guanyar a Mas i els lobbys que ens retallen per totes bandes els serveis públics, buscant el seu propi... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
9 de setembre de 2011, 11.09 h

Deixem-nos d'esquerres, de dretes i d'osties... ara toca anar tots a una: INDEPENDÈNCIA JA!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Serafí fletxa Barcelona
9 de setembre de 2011, 09.22 h

Liderar?? el Gollum no lidera ni casa seva, es patètic


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
serafi fletxa Barcelona
9 de setembre de 2011, 08.41 h

aquest senyor ho vol repartir tot, menys les bicicletes !


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
9 de setembre de 2011, 07.32 h

ICV-EUiA vol robar vots a PSC i Esquerra, sinó proposaria una candidatura unitària a aquests partits.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.