UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.100' ) WHERE id_article = 17150 Caamaño esquiva pronunciar-se sobre l'anul·lació del judici de Companys ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 01:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Caamaño esquiva pronunciar-se sobre l'anul·lació del judici de Companys

L'executiu espanyol considera esgotada que la seva capacitat d'intervenció en el cas

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El ministre de Justícia espanyol, Francisco Caamaño, ha evitat aquest dilluns donar suport a la petició de la Generalitat perquè el Tribunal Suprem espanyol (TS) revisi i anul·li el judici de l'expresident de la Generalitat Lluís Companys. Caamaño va lliurar la setmana passada el certificat de reparació moral -un document de 16 línies que no esmenta la condició de president de la Generalitat- a la família de Companys en un acte a Mèxic, i l'executiu de Zapatero considera esgotada que la seva capacitat d'intervenció en el cas. La vicepresidenta primera del govern espanyol, Maria Teresa Fernández de la Vega, va afirmar divendres que La Moncloa no té 'res a dir' sobre la petició de la Generalitat, que està 'en mans dels jutges' des que el Govern va demanar dijous l'anul·lació.
caamaño, saura, reparació, companys
Comparteix
   

En un acte a l'Audiència Nacional, Caamaño ha esquivat dues preguntes sobre aquesta qüestió. El titular de Justícia no ha volgut expressar el seu suport a l'anul·lació de Justícia i ha afirmat que l'element que realment repara la figura de l'expresident de la Generalitat és el certificat que va lliurar a Mèxic a la néta de companys. La declaració de restitució de la seva figura incorpora un paràgraf personalitzat però no recull que Companys era president de la Generalitat en el moment en què va ser afusellat.

'En principi jo crec que l'element fort, l'element realment reparador, és aquesta declaració d'il·legitimat que la democràcia espanyola rendeix a tots aquells que van perdre la seva vida, la seva llibertat, o els seus béns o patrimoni', ha sentenciat el ministre, que ha recordat que des que es va aprovar la Llei de la memòria històrica el govern espanyol ja ha lliurat 500 certificats.

L'executiu espanyol evita d'aquesta manera posicionar-se sobre la petició del govern de la Generalitat, que la setmana passada va celebrar una reunió extraordinària per aprovar un document on demana a la Fiscalia General de l'Estat que interposi un recurs de revisió de la sentència davant el Tribunal Suprem. El president de la Generalitat, José Montilla, va recordar que la ciutadania encara espera un 'darrer gest' per honorar el president màrtir. El Govern, va advertir, no 'desistirà' fins que s'aconsegueixi l'anul·lació del judici.


El TC emetrà una sentència quan assoleixi 'el grau de maduresa necessari'

El ministre també s'ha expressat sobre l'esperada sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l'Estatut, reiterant que el tribunal té 'la seva pròpia agenda de treball i els seus propis ritmes', i per tant 'és ell qui ha de determinar en quin moment la seva deliberació arriba al grau de maduresa necessari per dictar la sentència' de l'Estatut, 'i no altres', en referència a les pressions que arriben d'una i altra banda del ventall polític. Segons Caamaño, 'l'únic important' és que els magistrats dictin 'una bona sentència fonamentada i raonada en dret'. El ministre ha respost d'aquesta manera una pregunta sobre si després de tres anys els magistrats han superat o no els límits del que és 'raonable' per emetre la sentència.






Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Quim fletxa PPCC.
20 d'octubre de 2009, 08.50 h

I encara hi ha qui dubta de si hem de separar-nos d´aquesta merda d´estat que només vetlla per com ens ha de fotre.Vergonya!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.