UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.253' ) WHERE id_article = 17167 La Generalitat reivindicarà el paper de les regions contra el canvi climàtic en la reunió de Barcelona ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 22:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

La Generalitat reivindicarà el paper de les regions contra el canvi climàtic en la reunió de Barcelona

La capital catalana acull l'última trobada prèvia a la cimera de Copenhaguen, que substituirà el tractat de Kyoto

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Barcelona acollirà del 2 al 6 de novembre la cimera prèvia a la Conferència pel Canvi Climàtic de Copenhaguen (COP15), la decisiva trobada mundial que ha de renovar els acords de Kyoto per lluitar contra l'escalfament global. La voluntat de les reunions prèvies com la de Barcelona és la d'arribar als acords sobre emissions que llavors es rubricaran a la capital danesa. Des de Catalunya, la Generalitat intentarà que Copenhaguen reconegui el paper dels governs subnacionals en la lluita contra l'escalfament global. Pel conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, la reunió de Barcelona 'permetrà situar Catalunya com a referent mundial en la lluita contra el canvi climàtic'.
cop15 copenhaguen
Comparteix
   

La de Barcelona serà la darrera trobada de negociacions abans de la cimera de Copenhaguen i es preveu que aplegui entre 4.000 i 5.000 participants de 190 països. La Generalitat s’ha marcat com a objectiu que l’acord que surti de Copenhaguen reconegui el paper rellevant dels governs regionals o subnacionals dels ens locals per lluitar contra el canvi climàtic. Segons Baltasar, 'fins ara, la lluita contra el canvi climàtic s’ha situat a nivells dels Estats, però, aquests queden molt lluny a l’hora de fer front del combat quotidià contra el canvi climàtic'. Per aquest motiu, 'Catalunya reivindicarà que hi hagi un reconeixement explícit que la lluita contra el canvi climàtic té un marc especial i concret per a subestats, regions o nacions', ha dit Baltasar.

El Govern situa la lluita contra l’escalfament global com un eix fonamental d’actuació dels propers anys, i hi treballa des de la Comissió Interdepartamental de Canvi Climàtic i l’Oficina Catalana de Canvi Climàtic. Entre les mesures de la Generalitat per fer front a l'escalfament global hi ha el Pla Marc de Mitigació del Canvi Climàtic 2008-2012, aprovat després d’un procés participatiu. El conseller Baltasar ha explicat, en referència a aquest Pla, que 'el 85% de les mesures que s’hi inclouen ja estan en execució'.






COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.