UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 17242 L'Aglomeració Perpinyà Mediterrània vol instal·lar una delegació a Girona ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

L'Aglomeració Perpinyà Mediterrània vol instal·lar una delegació a Girona

'La frontera és un problema però a vegades és una oportunitat', afirma el conseller Huguet

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El vicepresident de l'Aglomeració Perpinyà Mediterrània -mancomunitat que agrupa 24 municipis al voltant de la capital nord-catalana-, Jaume Roure, va explicar ahir que volen establir una delegació a Girona i que la seva intenció és fer una aglomeració transfronterera. Roure ho va anunciar durant les VII Jornades Econòmiques de l'Euroregió de l'Arc Mediterrani, que s'han celebrat per l'Institut Ignasi Villalonga a Perpinyà, on es van discutir les Relacions Transfrontereres. La jornada va comptar amb la presència del conseller d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, Josep Huguet, i l'expresident de la Generalitat, Pasqual Maragall.
aglomeració perpinyà mediterrània
Comparteix
   

Josep Huguet va dir que la crisi econòmica pot ser 'una oportunitat per canviar el sistema econòmic' però que per aconseguir-ho s'havia de ser 'més local par acabar sent més global'. Després d'anomenar alguns dels projectes transfronterers concrets com el desenvolupament del turisme accessible i sostenible, la Ruta de l'Abat Oliba, la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) i el centre de Vall Roc, el conseller es va estranyar que el món empresarial no s'aprofités més de la frontera de la mateixa manera que ho fan els consumidors anant-hi a comprar el que és més barat. 'La frontera és un problema però a vegades és una oportunitat', va afegir.

Les jornades també van comptar amb la presència de l'expresident de la Generalitat, Pasqual Maragall, que va voler remarcar el paper important que té Europa: 'Si som capaços de compartir Europa amb altres regions que tenen identitat pròpia, és a dir diversitat i unió, les coses seran menys complicades'.

Per la seva banda, el secretari de l'Institut Ignasi Villalonga, Eliseu Climent, va animar els assistents a la presentació del Llibre Blanc de les infraestructures de l'Eix Mediterrani, que ha necessitat 'tres anys de feina amb la participació de més d'unes 350 institucions, cambres de comerç, universitats, petites i mitjanes empreses, grans empreses, centrals sindicals, col·legis d'economistes i col·legis d'enginyers, entre d'altres'.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.