Presenten davant 48 universitats europees la iniciativa de les Capitals de la Cultura Catalana
En una trobada de ciutats que han estat, seran o volen ser capitals europees de la cultura
El president de l’organització Capital de la Cultura Catalana (CCC), Xavier Tudela, ha presentat davant 48 universitats el projecte, i ha explicat les diverses capitalitats catalanes dels darrers anys amb municipis que van ser designats com a referent per a tot l’àmbit cultural i lingüístic català. La presentació, en anglès, de la capitalitat cultural catalana s’ha fet en el marc de la Conferència anual de la Xarxa d’Universitats de les Capitals Europees de la Cultura (University Network of the European Capitals of Culture –UNeECC-). Aquesta organització agrupa 48 universitats ubicades en ciutats que han estat, seran o volen ser capitals europees de la cultura. Enguany, la conferència s’ha celebrat a Vílnius (Lituània) la ciutat que, amb Linz (Àustria), és la Capital Europea de la Cultura 2009.
El president de l’organització Capital de la Cultura Catalana, Xavier Tudela, ha exposat en la seva intervenció que 'la Capital de la Cultura Catalana és un projecte d’integració europea perquè s’adreça a quatre estats d’Europa (Espanya, França, Andorra i Itàlia) i permet visualitzar que a Europa la cultura uneix el territori i els ciutadans més enllà de les fronteres estatals'.Construint capitals des de l'any 2004
La Capital de la Cultura Catalana s'adreça a tot el domini lingüístic i cultural català, i té com a objectius els de contribuir a ampliar la difusió, l'ús i el prestigi social de la llengua i cultura catalanes, incrementar la cohesió cultural dels territoris de llengua i cultura catalanes i, finalment, promocionar i projectar el municipi designat com a Capital de la Cultura Catalana, tant a l'interior com a l'exterior.
El Parlament de Catalunya va donar el seu suport a la Capital de la Cultura Catalana, per unanimitat de tots els grups parlamentaris, l'any 2004. Fins ara, han estat elegides com a Capital de la Cultura Catalana: Banyoles 2004, Esparreguera 2005, Amposta 2006, Lleida 2007, Perpinyà 2008, Figueres 2009, Badalona 2010 i Escaldes-Engordany 2011.
Aquesta organització desenvolupa també periòdicament campanyes de promoció i dinamització cultural. Entre altres ha desenvolupar campanyes sobre el patrimoni cultural material de Barcelona i de Catalunya; sobre les persones més sàvies de Catalunya; entorn els personatges que més han influït en la cultura europea i sobre el patrimoni immaterial de Catalunya i Andorra.