directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2020 16:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Els beneficis del corredor mediterrani

Un estudi de la Universitat de València i la Jaume I de Castelló xifra en un 3,7% l'increment d'ocupació durant la construcció de la infraestructura, asseguraria que generaria 4.000 milions a Catalunya i augmentaria un 2% del PIB

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

Les inversions per la construcció de l'eix mediterrani generaran un impacte d'uns 4.000 milions d'euros, segons les estimacions presentades aquest dilluns per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE). L'estudi, elaborat per investigadors de la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló, afegeix que els efectes de la construcció assolirien un 1,94% del PIB català, l'1% del seu valor afegit, al 0,7% de la població activa i al 3,7% de l'actual desocupació. L'informe remarca que estima tan sols els beneficis de la construcció de la infraestructura i que caldria afegir efectes derivats les noves oportunitats de negoci, transport, logística, productivitat i eficiència energètica.
corredor mediterrani, mapa
Comparteix
   


Etiquetes
El director de l'estudi, el doctor en ciències econòmiques i empresarials i catedràtic d'organització d'empreses de la Universitat de València, César Camisón, ha indicat que les xifres d'impacte per al País Valencià encara serien més grans que per a Catalunya. Camisón ha explicat que les diferències entre les dos economies pel que fa la seva producció agregada i el fet que la xarxa ferroviària d'alta velocitat estigui més avançada farien que l'impacte fos menor. 
 
Així, l'estudi encarregat per l'Associació Valenciana d'Empresaris, estima que els beneficis per al País Valencià serien de 9.339 milions d'euros amb un augment del 3,86% del PIB. La construcció de la infraestructura generaria, a més, uns 16.000 nous llocs d'ocupació a l'any, uns 64.000 en el període de construcció estimat entre 2011 i 2014. 
 
Per contra, segons ha alertat Camisón, si no es construís el corredor mediterrani, suposaria un augment en els costos de transport d'un 12% i que suposaria una reducció del volum de comerç exterior d'un 28% per a les empreses valencianes en uns càlculs fets sobre 2014. 
 
El director de l'estudi també ha assenyalat que el retorn de les inversions en el corredor mediterrani se situa en un 2,1% mentre que altres infraestructures, com l'alta velocitat entre Madrid i València, en tindrien un 1,5%. 
 
'L'estudi sobre l'impacte econòmic de les inversions del corredor ferroviari mediterrani al País Valencià' ha estat elaborat per investigadors de la Universitat de València i de la Universitat Jaume I de Castelló a petició de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE).
 
Durant la presentació en roda de premsa d'aquest dilluns, el geògraf de la Universitat de València, Josep Vicent Boira, ha assenyalat que amb la construcció del corredor mediterrani es vertebraria la gran regió econòmica del sud d'Europa com les ja existents al voltant del Danubi o el mar Bàltic. 
 
Boira ha indicat que el següent pas seria l'elaboració d'un pla d'acció perquè l'eix mediterrani s'articulés com una megaregió del sud d'Europa, l'única que queda per definir. 
 
El president d'AVE, Vicente Boluda, de la seva banda ha destacat la necessitat que es construeixi aquesta infraestructura perquè l'Estat espanyol deixi de construir sempre des de una perspectiva radial. 
 
El portaveu d'AVE, Federico Félix, ha remarcat igualment el suport rebut per part del president Mas, que va visitar fa uns mesos la seu de l'Associació Valenciana d'Empresaris, i ha dit que és molt positiu "anar en una mateixa direcció". 
 
Félix també s'ha mostrat convençut que el govern espanyol dóna suport el corredor mediterrani però que políticament no pot mostrar-se amb claredat perquè hi ha interessos en altres territoris. 
 
L'empresari ha reconegut però el "gran esforç" fet pel ministre de Foment però ha dit que trobava a faltar "un posicionament més rotund" en favor del corredor. El portaveu d'AVE també ha alertat que el govern espanyol coneix que per PIB, població, industrialització i pes específics dels seus ports, el corredor mediterrani ha de ser prioritat.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Xavier Guarque Xavier Guarque
Un valor que no suma, i fa nosa
Joan Lladonet Joan Lladonet
Transició fallida també a les forces de seguretat
JOSÉ LUIS ORTIZ GUELL
Vam provar diferents purificadors d'aire per a aquests temps de l'COVID-19
Ramon Boixet Ramon Boixet
Compte amb la pol·lució !
Màrius Viella Màrius Viella
S'entendra algun dia?
Francesc Bonastre i Santolària
Per què Espanya no és una nació?

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.