El portaveu del Govern, Francesc Homs ha convidat aquest dimarts Esquerra a apropar-se a les tesis de l'executiu català i ajudar-lo més enllà del suport ja manifestat a la reclamació d'un pacte fiscal. El portaveu s'ha dirigit a la nova direcció d'ERC, després de la reunió setmanal del Govern, recordant-los que per estar al costat de l'executiu no n'hi ha prou amb mostrar adhesió a una proposta que, tot i ser cabdal, no és l'única. Homs, que no ha descartat que en l'estratègia del Govern hi acabi entrant plantejar una consulta per demostrar el suport dels catalans al nou model econòmic, ha considerat també que el resultat de les eleccions del 20N determinaran l'estratègia de negociació.
Tot i això, Homs ha estat molt clar en recordar a ERC que 'només d'aquesta entesa pel pacte fiscal no podríem viure'. L'aprovació dels pressupostos del 2012, el paquel de lleis òmnibus, mesures econòmiques i d'ajust com les que es vénen prenent o reformes per fomentar l'economia productiva, són també elements que el Govern considera importants i que, segons Homs, són essencials per ajudar en la seva estratègia. 'En tot això també s'hi ha de ser', ha advertit el portaveu a Esquerra.
Francesc Homs ha explicat també que en el calendari de l'executiu per negociar el pacte fiscal passa, en primer lloc, per deixar passar les eleccions generals. I és que pel portaveu, el resultat del 20N 'condiciona i marca' l'estratègia futura de negociació.
A partir d'aquesta teoria, Homs ha explicat que el Govern 'no descarta' cap iniciativa que pugui ajudar en aquesta negociació, inclosa una consulta als ciutadans per demostrar així el grau d'adhesió dels catalans a la proposta de pacte fiscal. 'Actuacions com aquesta tenen, a més, un valor essencialment democràtic', ha defensat el portaveu.
Estratègies a part, el portaveu del Govern s'ha mostrat partidari de reforçar el suport al nou model econòmic dins les fronteres de Catalunya, per poder així reclamar amb més potència la proposta amb independència de si algun partit aconsegueix la majoria absoluta en aquestes properes eleccions generals. 'Si podem aconseguir consensos molt amplis a Catalunya, si això madura en els propers mesos més enllà de 20N, si tothom es fa seva la iniciativa i no es reconeix l''autoria, i si això acaba sent transversal, es veurà la força de la que disposem', ha conclòs Homs, tot argumentant que 'la força interior que tinguem a Catalunya anirà lligada a la possibilitat d'èxit més enllà de resultat electoral'.
Sempre que al darrera hi hagi un model de país i no pas de negoci. Prou avantpossar el negoci al país, prou indefinició i ambigüitat, prou "colar" reformes "neocon" aprofitant la crisi. Full de ruta clar i cap xec en blanc. Si ens hem d’arremangar cal que ho fem tots, CiU els primers !!!
Es veritat que CiU ha votat en contre de l'independència de Escocia? Per que si es així, tot això del pacte fiscal es TOT una comedia. I el més trist es que ells ho saben els donaran 1.00 € més i apa quatre anys més vivin del cuento i marejar la perdiu, Son BOTIFLERS i ejspanyolistes. no hi poden fer res, van neixer així i anxí moriran. Els independètistes que els voten, ho tenen clar, quina manera de votar en contra de Catalunya. ACiU s'he els ha vist tants cops el CUL a Madrid, que... Llegir més
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.