UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.108' ) WHERE id_article = 17360 Alcaldes catalans, nordcatalans i francesos pressionaran perquè la UE i els estats financin el Corredor Mediterrani ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 02:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

Alcaldes catalans, nordcatalans i francesos pressionaran perquè la UE i els estats financin el Corredor Mediterrani

Demanen fermesa per acabar els 150 km d'alta velocitat pendents entre Perpinyà i Montpeller

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, els alcaldes de Figueres i Girona i d'altres responsables de les capitals nordcatalanes i franceses de l'Euroregió han avançat que pressionaran els Estats francès i espanyol i la UE perquè financin el Corredor del Mediterrani, que ha d'unir Catalunya amb Europa a través de ferrocarril. Hereu ha assegurat que l'Estat troba 'prioritari' el corredor ferroviari, i ha explicat que pressionaran la Comissió Europea perquè el catalogui com a tal, aprofitant la presidència de l'Estat a la UE, que comença el gener. També s'ha reclamat fermesa i celeritat per completar el traçat d'alta velocitat amb els 150 quilòmetres que separen Perpinyà i Montpeller.
jordi hereu
Comparteix
   

L'alcalde de Barcelona s'ha desplaçat aquest dijous fins a Narbona, al sud de França, per acudir a la tercera Cimera de Ciutats per l'Alta Velocitat, que ha reunit l'alcalde d'aquesta ciutat amb els de Montpeller, Perpinyà i Béziers. També han assistit representants de les ciutats de Carcassona, recentment incorporada al grup, Figueres i Girona. L'objectiu és insistir als estats francès i espanyol a accelerar la construcció de la línia d'alta velocitat.

La licitació de la Sagrera es retarda fins al novembre

Un dels punts transcendentals perquè el tren d'alta velocitat arribi a la frontera francesa és la construcció de l'estació de la Sagrera, la licitació de la qual s'enredereix, segons ha confirmat Hereu. La previsió és que l'adjudicació s'executés a finals de mes, però aquesta decisió es retardarà 'unes setmanes', 'no per qüestions polítiques, sinó burocràtiques', derivades de la complexitat del procés, ha subratllat Hereu. L'alcalde ha reconegut que el calendari pressiona i ha demanat que es liciti 'quan abans millor'.

La trobada celebrada a Narbona ha servit per acordar una nova declaració que urgeix connectar Perpinyà amb Montpeller per una via d'alta velocitat que s'utilitzaria per passatgers i per mercaderia.

Els alcaldes signants s'emplacen a pressionar l'Estat espanyol i el francès, així com la UE, perquè l'any 2011 s'hagi aconseguit el finançament necessari per dur a terme els estudis preliminars, a fi que es comenci a executar l'obra en el tram francès com abans millor.

Està previst que el tram entre Perpinyà i Montpeller entri en servei l'any 2020, mentre que el trajecte des de Barcelona fins a la frontera, ja en execució, hauria d'estar finalitzat l'any 2012.

Aprofitar la presidència de la UE

L'alcalde de Barcelona ha assegurat que la propera presidència de torn de la UE, que toca a l'Estat espanyol a partir del gener, serà una bona plataforma per pressionar a la Comissió Europea perquè catalogui aquesta infraestructura com a prioritària. En aquest sentit, Hereu creu que hi ha predisposició per part del govern espanyol, que, a través del ministre de Foment, José Blanco, ja ha promès que traslladarà aquesta demanda al bloc comunitari quan agafi el relleu de la presidència.

'No hi haurà visita' de representants europeus on l'ajuntament de Barcelona 'no insistirà' en la necessitat de prioritzar aquesta infraestructura, ha assegurat Hereu.

La consideració d'infraestructura prioritària dotaria al Corredor del Mediterrani de fons europeus que cobririen almenys el 20% del cost. L'Estat espanyol i el francès també aportarien diners per a la finalització d'aquesta via ferroviària.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
5 de novembre de 2009, 14.13 h

"Aprofitant la presidència espanyola"?

Voldreu dir: "Malgrat la presidència espanyola".


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Vilalta fletxa Torà
30 d'octubre de 2009, 22.05 h

Curiosa la distinció entre "catalans" i "nordcatalans". Els "catalans" a seques deuen ser només els de la CAC, com l'espanyolet de la foto...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.