

Mentrestant Sr. Recorder, us gasteu una morterada de calés en estudis i futurs projectes esperant millors temps per començar les obres, quan ara esteu retallant salvatgement la sanitat i l'ensenyament, per tal de que els que viviu a Barcelona aneu més còmodament. O és que es pensa Vostè que a la resta de províncies ho tenim fàcil ???. És clar, ara oblidava que Barcelona és la "capital" de Catalunya i que per això també voleu recaptar part de l'IVA dels diners que deixen els vostres ... Llegir més
#7 Els plans que estava comentant són de principis del segle XX. Cal dir que els FSB i la CGFC van ser companyies privades fins els anys, quan van ser nacionalitzades i posades sota el control de FEVE, tot i que FSB no és ample mètric, com són tots els ferrocarrils que gestiona FEVE. FEVE va està a punt de desmantellar ambdues companyies fins que la Generalitat va decidir fer-se càrrec de la gestió.
També vull recordar que en principi l'Estat només podia nacionalitzar aquells ferrocar... Llegir més
Cert, però legalment les "comunidades autónomas" no poden fer-se càrrec dels transports que ultrapassin llurs límits, ergo d'una manera o altra se l'hauria quedat el govern espanhol a través de la seva renfe o la feve. #2
Vejam: FGC és l'única empresa de transport ferroviari estatal que retalla el famós 5% del sou (sense ésser funcionaris) i ara es gastarà doblers en estudis que no daran fruit fins d'ací molts anys. Ja en parlava Montaigne als seus assaigs, el perjudici d'uns sempre és benefici d'algú altre.
Cal dir que els Ferrocarrils de Sarrià a Barcelona van plantejar-se créixer cap al Vallès, cosa que van fer i hi havia plans per allargar la línia fins a la frontera francesa, aquest pla malauradament va acabar sent oblidat per problemes econòmics, dificultats burocràtiques i la mort de l'enginyer mister Pearson quan el Lusitània va ser enfonsat. El meu avi que havia treballat a la companyia sempre m'havia comentat que la mort de mister Pearson no només era la mort de l'enginyer que hau... Llegir més
Crec que la possibilitat de canviar l'ample de mètric a internacional ja s'ha proposat però el cost econòmic i el fet que obligaria a paralitzar el servei durant un temps no només per canviar l'amplada de vies sinó també els bogis dels trens, i això és car i necessita molt de temps.
La línia 8 no és cap novetat, ja existeix, és la que va de Pl. Espanya fins a Sant Boi, per tant no és una nova línia de metro sinó una prolongació de la ja existent. Cosa que tampoc és cap novetat, ja fa molts anys que se'n parla. Seria molt útil ja que l'estació de la Pl Espanya està desbordada, s'hi aturen tres línies de metro 1, 3 i 8 i hi acaben infinitat de línies d'autobus.
Sí, caldria plantejar-se també canviar a ample internacional les línies que surten de la plaça Espanya i connecten amb Manresa-Suria, Igualada i el port de BCN. Prolongant la via que ara acaba a Súria i foradant el Cadí es podria tenir una connexió d'ample internacional entre la frontera (Puigcerdà) i el port. Tota de titularitat catalana.
Des de que la Generalitat va fer-se càrrec dels Ferrocarrils de Sarrià a Barcelona i dels Ferrocarrils Catalans hi ha hagut plans d'unir aquests dos ramals. L'inconvenient és que mentre els de Sarrià tenen ample internacional el carrilet circula per ample de via mètric. Ja el meu avi que havia treballat als de Sarrià ell ho comentava arran de l'adquisició de la Generalitat.
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
Joan Lladonet En Trump trumpeja, mentre a Catalunya, a la substitució lingüística li segueix la substitució demogràfica |