directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 09:39 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

El Govern estudia la construcció d'una nova línia de metro dels FGC entre Gràcia i la Plaça d'Espanya

El conseller Recoder explica que s'han de projectar obres importants per executar-les quan hi hagi recursos

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha avançat aquest dilluns a la tarda que el Govern licitarà 'immediatament' l'estudi informatiu de l'anomenada línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que anirà de l'estació de Gràcia fins a la de Plaça d'Espanya, i que pararà a Francesc Macià i Entença. La línia, que ja es preveia en el Pacte Nacional i el Pla Director d'Infraestructures, 'no es farà immediatament, en una època de restriccions pressupostàries que afecten l'obra pública', ha assenyalat Recoder, però la manca de pressupost 'no és obstacle per anar encarregant projectes d'obres importants per poder-les tirar endavant el dia que hi hagi recursos'.
ferrocarrils generalitat gfc
Comparteix
   


Etiquetes




COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
5 d'octubre de 2011, 10.31 h

Mentrestant Sr. Recorder, us gasteu una morterada de calés en estudis i futurs projectes esperant millors temps per començar les obres, quan ara esteu retallant salvatgement la sanitat i l'ensenyament, per tal de que els que viviu a Barcelona aneu més còmodament. O és que es pensa Vostè que a la resta de províncies ho tenim fàcil ???. És clar, ara oblidava que Barcelona és la "capital" de Catalunya i que per això també voleu recaptar part de l'IVA dels diners que deixen els vostres ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
4 d'octubre de 2011, 20.44 h

#7 Els plans que estava comentant són de principis del segle XX. Cal dir que els FSB i la CGFC van ser companyies privades fins els anys, quan van ser nacionalitzades i posades sota el control de FEVE, tot i que FSB no és ample mètric, com són tots els ferrocarrils que gestiona FEVE. FEVE va està a punt de desmantellar ambdues companyies fins que la Generalitat va decidir fer-se càrrec de la gestió.
També vull recordar que en principi l'Estat només podia nacionalitzar aquells ferrocar... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Aleix fletxa Santpedor
4 d'octubre de 2011, 15.55 h

Cert, però legalment les "comunidades autónomas" no poden fer-se càrrec dels transports que ultrapassin llurs límits, ergo d'una manera o altra se l'hauria quedat el govern espanhol a través de la seva renfe o la feve. #2


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Aleix fletxa Santpedor
4 d'octubre de 2011, 15.50 h

Vejam: FGC és l'única empresa de transport ferroviari estatal que retalla el famós 5% del sou (sense ésser funcionaris) i ara es gastarà doblers en estudis que no daran fruit fins d'ací molts anys. Ja en parlava Montaigne als seus assaigs, el perjudici d'uns sempre és benefici d'algú altre.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
4 d'octubre de 2011, 14.53 h

Cal dir que els Ferrocarrils de Sarrià a Barcelona van plantejar-se créixer cap al Vallès, cosa que van fer i hi havia plans per allargar la línia fins a la frontera francesa, aquest pla malauradament va acabar sent oblidat per problemes econòmics, dificultats burocràtiques i la mort de l'enginyer mister Pearson quan el Lusitània va ser enfonsat. El meu avi que havia treballat a la companyia sempre m'havia comentat que la mort de mister Pearson no només era la mort de l'enginyer que hau... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
4 d'octubre de 2011, 14.43 h

Crec que la possibilitat de canviar l'ample de mètric a internacional ja s'ha proposat però el cost econòmic i el fet que obligaria a paralitzar el servei durant un temps no només per canviar l'amplada de vies sinó també els bogis dels trens, i això és car i necessita molt de temps.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
4 d'octubre de 2011, 09.59 h

La línia 8 no és cap novetat, ja existeix, és la que va de Pl. Espanya fins a Sant Boi, per tant no és una nova línia de metro sinó una prolongació de la ja existent. Cosa que tampoc és cap novetat, ja fa molts anys que se'n parla. Seria molt útil ja que l'estació de la Pl Espanya està desbordada, s'hi aturen tres línies de metro 1, 3 i 8 i hi acaben infinitat de línies d'autobus.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Josep fletxa Gavà
4 d'octubre de 2011, 08.26 h

Sí, caldria plantejar-se també canviar a ample internacional les línies que surten de la plaça Espanya i connecten amb Manresa-Suria, Igualada i el port de BCN. Prolongant la via que ara acaba a Súria i foradant el Cadí es podria tenir una connexió d'ample internacional entre la frontera (Puigcerdà) i el port. Tota de titularitat catalana.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
3 d'octubre de 2011, 20.22 h

Des de que la Generalitat va fer-se càrrec dels Ferrocarrils de Sarrià a Barcelona i dels Ferrocarrils Catalans hi ha hagut plans d'unir aquests dos ramals. L'inconvenient és que mentre els de Sarrià tenen ample internacional el carrilet circula per ample de via mètric. Ja el meu avi que havia treballat als de Sarrià ell ho comentava arran de l'adquisició de la Generalitat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.