directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 06:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Europa aposta per l'eix ferroviari dels Països Catalans

Brussel·les deixa fora Algesires i finançarà la connexió ferroviària de mercaderies dels ports catalans i valencians fins a Cartagena

Comentaris 12  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
carregant Carregant

Els Països Catalans tindran corredor mediterrani. La Comissió Europea ha descartat finalment la travessia central dels Pirineus, segons ha revelat a alguns eurodiputats, i aposta per prioritzar l'eix ferroviari de mercaderies dels Països Catalans, fins a Cartagena. L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, no ho farà públic fins al 19 d'octubre, però a l'Eurocambra ja han pogut veure el seu mapa de prioritats: tot i la pressió del govern espanyol, amb el ministre Blanco fins i tot fent campanya a París, Brussel·les ha esborrat la travessia que obligaria a foradar els Pirineus per connectar Madrid i Saragossa amb França esquivant Catalunya. I hi ha dibuixat dos corredors, el mediterrani i l'atlàntic.

Comparteix
   


Etiquetes
Prioritari, aquest cop, significa obligatori: abans del 2030 els ports catalans i valencians hauran d'estar connectats per tren de mercaderies amb el centre i el nord d'Europa. La Comissió Europea preveu subvencionar la construcció dels corredors mediterrani i atlàntic, al País Basc, amb prop de 32.000 milions d'euros, entre el 2014 i el 2020, i encara 10.000 milions extra en fons de cohesió (tot i que el govern espanyol s'hauria d'afanyar i fer les obres abans del 2015 si els vol cobrar). 
 
L'eix Madrid-Saragossa-Tolosa quedaria fora de la xarxa transeuropea bàsica i no rebria ni un euro dels fons comunitaris, segons el mapa que la direcció general de Transports de la CE ha mostrat a representants dels grups polítics de l'Eurocambra. Si Espanya i França el volen construir l'hauran de pagar íntegrament o buscar finançament privat. Andalusia també queda fora del corredor mediterrani: la connexió dels ports de Barcelona, Tarragona i València morirà a Cartagena, a Múrcia, i no arribarà més al sud, tot i que Ferrmed havia demanat estendre l'eix fins a Algesires, passant per Almeria i Màlaga. 
 
Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears i Múrcia concentren la meitat de la població i el PIB de l'Estat, el 50% de la seva producció agrícola, el 55% de la producció industrial, gairebé el 60% del tràfic terrestre de mercaderies, més del 65% del tràfic marítim i un 60% de les exportacions i el turisme. Kallas vol mantenir en secret fins el 19 d'octubre la seva decisió, que ha pres basant-se en criteris d'eficiència econòmica i mediambiental, però ja ha començat a informar-ne alguns eurodiputats amb què després haurà de negociar. "Un diputat ha estat avui a la Comissió hi ha vist el mapa: cau la travessia central dels Pirineus i el corredor BCN-VAL és prioritari, ha confirmat a Twitter l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa. "Així la visita de Blanco a París, i el comunicat del govern espanyol, del passat dimecres buscava salvar la cara davant l'electorat aragonès", ha piulat.
 
Els presidents català, valencià, balear i murcià, Artur Mas, Alberto Fabra, José Ramón Bauzá i Ramon Luis Valcárcel, van fer lobby pel corredor mediterrani a Brussel·les el passat 21 de setembre. Però el ministre espanyol de Foment, José Blanco, va apostar una setmana després per la travessia central dels Pirineus, viatjant fins a París per signar una declaració conjunta de suport amb el seu homòleg francès, Thierry Mariani.
 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#12
mario fletxa bcn
6 d'octubre de 2011, 11.25 h

ÉS que si és veritat que es fa, donaria ales a l'economia de Catalunya i dels països catalans i això costarà de pair a españa perquè quan siguem independents ens aniria molt bé i algun infart projectara a algú que no vol morir per aquest mitjà. Fem una porra?


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Iaio Rafel fletxa Barcelona
6 d'octubre de 2011, 10.40 h

# 9 i 10 .- Em sembla que tots dos teniu raó. Jo també pensava una cosa així.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Lluís fletxa Vic
6 d'octubre de 2011, 10.33 h

#8 A Madrid saben que Catalunya tard o d'hora serà independent, i des del seu punt de vista els diners destinats en infraestructures a Catalunya són diners llençats...
Ells fa anys que ho tenen clar, per això ens exprimeixen al màxim, el problema és que molts dels nostres no ho tenen clar...


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
eduard fletxa Barcelona
6 d'octubre de 2011, 10.20 h

#8 Suposo, iaio Rafel, que pels mateixos interessos que els aeroports fantasmes, els AVES cap enlloc, les autopistes semi-buides i les tantes despeses multimilionàries que no serveixen per a res.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Iaio Rafel fletxa Barcelona
6 d'octubre de 2011, 10.15 h

M'agradaria saber (sense mentides) per quin fosc interès es mouen els de Madrid per voler l'eix per on diuen ells (?¡?¡).


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
eduard fletxa Barcelona
6 d'octubre de 2011, 10.11 h

De debò creieu que els espanyols permetran que es faci aquest corredor? La seva política és la de terra cremada; o passa per Madrid o no passa per enlloc i menys per Catalunya. Sembla ser que encara no estem prou escarmentats, no?


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Tomeu fletxa Barcelona
6 d'octubre de 2011, 07.17 h

No canteu victòria , els espanyols i els francesos estan units en la lluita per esborrar del mapa per sempre qualsevol identitat que com la catalana intenti sobreviure dins els seus territoris.
La línia de trens que des de Algesires, pugi fins Lisboa-Porto-Vigo-Corunya i Oviedo, amb branca que puja des de Madrid i d'enllà cap a Bilbao Irun i cap a París, inclòs lo mateix però des de Lisboa cap a Madrid-Saragossa i Tolosa travessant el Pirineu amb més de 47 Qms. de túnels, un desnivell d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Voltaire fletxa Rias Baixas
5 d'octubre de 2011, 15.45 h

Serem la Puta, perdó la PORTA dels espanyols. Només ens voldran per a aixó. Aquest Corredor en lloc d'enfortir-nos ens afeblirà encara més. El problema dels catalans és que ens cega la ECONOMIA enlloc de que ens preocupés més la HISTÒRIA, el DRET FORAL i la CULTURA (la llengua), és a dir la NACIÓ. Mentre siguem sent uns FENICIS no ens en sortirem.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 19
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Núria fletxa Viladecans
5 d'octubre de 2011, 14.01 h

No m'ho crec. M'agrada però el termini per fer-ho, perquè Espanya l'ajornaria sine die. Cal esperar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
5 d'octubre de 2011, 10.24 h

No se a que juguen. Al final es farà per on digui el PPSOE.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.