directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 27 de novembre de 2022 09:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Ryanair veu el futur de El Prat com un aeroport de segona

Creu que es derivarà cap als vols 'low-cost' · Confirma que Iberia vol Madrid com a únic nus internacional a l'Estat

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

'Spanair està morta'. Són paraules del vicepresident de Ryanair, Michael Cawley, que ha assegurat en una entrevista a l'ACN que l'aerolínia catalana 'és incapaç' de convertir l'aeroport d'El Prat en un hub internacional i que el projecte 'no s'aconseguirà'. Michael Cawley ha criticat les instal·lacions 'grandioses i cares' de la T-1 i ha defensat que 'el futur' són els vols 'low-cost'. A més, ha reclamat que les taxes de la T-2 es redueixin 'com a mínim a la meitat' per impulsar el nombre de passatgers. Cawley ha dit que Ryanair 'ha retornat la vida' a l'antiga terminal però ha alertat que 'si el costos pugen de nou a Barcelona, la T-2 tornarà a morir'.

Comparteix
   


Etiquetes
'Spanair mai esdevindrà una gran companyia aèria internacional. S'està reduint i té un model de negoci que ha fracassat', ha assegurat Cawley durant la seva conversa amb l'ACN. 'El que ha fet el govern català demostra una completa ignorància sobre el que està passant en el negoci de les aerolínies', ha precisat el responsable de Ryanair sobre les ajudes públiques a la companyia. Cowley ha assegurat que 'posant diners a un projecte fallit i mort, el govern no el reviurà'. 'Per fer això ja podria haver tirat tots els diners al mar de Barcelona', ha afegit.
 
Cawley s'ha mostrat escèptic amb la idea de convertir Barcelona en un centre de vols internacionals, ha assegurat que 'no hi ha cap companyia' que hi estigui interessada i que l'aposta per Spanair és 'absurda'. 'Clarament, Iberia i British Airways no el volen fer a Barcelona, volen crear el seu hub a Madrid. Air France no té cap interès en fer-ho. No hi ha interès de ningú, necessites una aerolínia que ho faci, i Spanair està morta, no n'és capaç. Spanair és una de les pitjors aerolínies a Europa', ha criticat el segon màxim responsable de Ryanair. 
 
Estratègia 'low-cost' per a Barcelona
 
'L'aeroport de Barcelona s'ha de centrar en reduir els seus costos per ser l'aeroport més eficient d'Europa', ha explicat Cawley, que considera que les 'instal·lacions grandioses i molt cares estan completament fora de context amb la demanda' dels passatgers a Catalunya. De fet, el directiu irlandès ha assegurat que 'Ryanair ha retornat la vida a la T-2' des de la seva entrada a l'aeroport. 
 
Presentant la seva aerolínia com a 'salvadora' de la T-2 d'El Prat, Cawley ha defensat que és mèrit de Ryanair que l'aeroport 'tingui feina' i el 'turisme vagi bé' a la capital catalana. Però alerta: 'Si els costos pugen, o fins i tot si es mantenen tan alts com fins ara -i són alts a Barcelona- acabareu en una situació en què el trànsit decaurà i el turisme també es reduirà'. 'Si el cost torna a pujar a Barcelona, la terminal tornarà a morir', ha reiterat. 
 
Una reducció de taxes
 
Per Ryanair, Barcelona té una 'excel·lent oportunitat' perquè disposa de dues terminals. Crawley assegura que les aerolínies 'cares' ja 'es poden quedar' la terminal nova, 'si així ho volen', tot i que creu que 'no necessites una gran terminal per aquest negoci perquè mai creixerà'. Això sí, a la T-2 haurien de canviar les condicions en les taxes que paguen les companyies. 'El cost s'hauria de reduir a la meitat, com a mínim, i el trànsit de passatgers creixeria substancialment', ha reclamat. 'L'aeroport està destruint el turisme incrementant els seus costos. Si redueix els costos i incrementa els passatgers, tindrà un benefici massiu', ha assegurat. I, dirigint-se directament als catalans, ha afegit: 'Heu tingut un any rècord en turisme a Barcelona, però us puc assegurar que serà l'últim rècord si els costos no baixen'. 
 
'Els passatgers no visiten un aeroport, només hi passen', ha defensat Cawley, remarcant que els clients de Ryanair volen unes instal·lacions 'barates, eficients i puntuals'. Segons el directiu irlandès, durant la construcció de la T-1 les autoritats van 'oblidar completament els passatgers i les aerolínies' i van 'construir una cosa que és massa cara i ineficient'. Per Cawley, la nova terminal d'El Prat 'no és un avantatge per la ciutat de Barcelona ni per l'aeroport'. 
 
Cawley defensa que Ryanair és 'l'única aerolínia' que opera a Barcelona que registra un 'creixement exitós', ja que EasyJet i Vueling 'només han crescut una mica', Iberia 'ha marxat' i Spanair 'perd passatgers'. El directiu de Ryanair critica AENA i les autoritats espanyoles per 'desencoratjar els turistes que vinguin al país'. 'Els turistes van a Itàlia, Grècia, Portugal o França perquè el govern espanyol pensa que poden cobrar més i més cada any', critica Cawley, que assegura que les taxes als aeroports de l'Estat no són competitives a nivell internacional. 
 
Ryanair tampoc creu que la privatització dels aeroports canviï la situació. Segons Cawley, 'el nou operador rebria el dret d'augmentar les taxes un 5% més inflació cada un dels primers cinc anys'. 'Això es gairebé com apujar les taxes un 40%, és ridícul', ha criticat. Cawley ha reiterat que la T-2 ha de rebaixar les taxes a la meitat perquè 'Ryanair doblaria el nombre de passatgers, l'aeroport rebia els mateixos ingressos que ara, tots aquests passatgers comprarien un cafè o un regal a les botigues i, el més important, quan anessin a Barcelona es gastarien uns 500 euros de mitjana en hotels i restaurants'.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
J fletxa Vilajuïga
6 d'octubre de 2011, 10.00 h

Per desgracia volo sovint amb Ryan Air, el servei es infame, el tracte es propi de bestiar,no de persones.
El menyspreu per Catalunya absolut.
No haurien de rebre ni un Euro de subvencions amb diners catalans.
Deixem que les companyies series fagin les lineas que son rentables, regalant subvencions no tindrem mai turisme rentable, al turisme que s'aconsegueix amb subvencions es el de borratxera, que nomes crea feines malt retribuides cobertes per inmigrants que no aportan res de bo al pais, en ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
6 d'octubre de 2011, 09.42 h

Fa temps vaig decidir dues coses: no volar amb Rynair i buscar vols que no tinguesin conexions amb l´aeroport de Madrid ( el segon punt es un un factor determinant per decidir a on vaig de vacacnces). Perque? per que prefereixo volar amb companyes mes curoses amb les seves relacions amb el meu Pais i per que no pasan per Madrid m´estalvio fer una conexio estupida que fa que el gasto en energia de anar a un punt a un altre sigui mes car


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Carles fletxa Barcelona
6 d'octubre de 2011, 08.02 h

Ryanair té tota la raó. Sense estat propi, no tenim altra solució que resignar-nos a tenir un aeroport de segona... un país de segona, per a uns ciutadans de segona.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
5 d'octubre de 2011, 16.01 h

Fer-los fora del Prat és una questió de supervivencia de l'aeroport.

El cas és que hi ha un gran perill, que és el que ens ha portat a aquesta lamentable situació, i és que el director general de transport del ministeri de foment és un personatge ple d'autoodi verç Catalunya. Es tracta d'Isaías Táboas, ma dreta de'n Montilla des de fa molts d'anys.

Quí és Isaías Táboas?:

http://www.iceta.org/it250508.pdf


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Joan fletxa Barcelona
5 d'octubre de 2011, 15.57 h

Amb els diners que se'ls hi dona a Girona s'ha pagat el seu desembarcament a Barcelona, i a Barcelona amenaçaran amb marxar a Girona quan els hi sembli massa car. Doble xantatge i doble "farol", i amb la complicitat de l'Estat que només veu un hubb a Madrid, on va regalar, directament regalar, a Iberia la T4, sense opció a cap altra companyia. Algú ha demanat mai responsabilitats per això???


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Pep fletxa Vallès
5 d'octubre de 2011, 13.12 h

Quina credibilitat te aquest senyor quan el seu negoci es basa en la 'extorsió a la Generalitat?
Quin dret te de criticar els diners que rep Spanair, quan ell encara en cobra més? Vol dir que els diners hauríen de ser tots per a ell?


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Raquel fletxa Reus
5 d'octubre de 2011, 13.09 h

Jo vaig volar una vegada a Londres des de la meva ciutat i mai més. Entre el rasca-rasca i les preses de pèl (et cobren per respirar), m'estimo més volar en una companyia seriosa. Malaguanyats diners els que van abocar en aquesta companyia les autoritats del Camp mentre el dirigient de l'empresa es feia fotos amb els politiquets locals traient la llengua. Quina vergonya! No deixeu que aquesta companyia parasiti el Prat. Els catalans ens mereixem molt més que aquesta colla de pallassos. Ryan... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
5 d'octubre de 2011, 11.49 h

Aquest són els paios que venen xocolata del lloro, que si et descuides, a base de taxes et costa el bitllet low cost com si viatgessis amb Air Emirates. Qualsevol s'en fia, ans al contrari, digues de que presumeixes i et diré que ets.

Spanair possiblement no serà gran companyia internacional, però la seva presència i acords amb grans companyies han obligat per exemple a Vueling a no obligar als seus passatgers a comprar un nou bitllet si feien transbord a BCN, i a Ibèria a obrir rutes di... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
5 d'octubre de 2011, 11.30 h

Aneu-vos-en refiant d'aquest, que no vos deixarà ni els calçotets.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Espanya vol condemnar Puigdemont, mentre el català perd pistonada a Barcelona

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.