UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.249' ) WHERE id_article = 17461 Maragall pronostica que el TC tocarà 'una coma' de l'Estatut 'per poder dir que l'han tocat' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 03:49 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Maragall pronostica que el TC tocarà 'una coma' de l'Estatut 'per poder dir que l'han tocat'

Defensa que 'per petita que sigui' s'hauria de tornar a preguntar al poble si ho accepta

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

L'expresident de la Generalitat Pasqual Maragall ha pronosticat aquest dimecres que el Tribunal Constitucional espanyol (TC) tot just tocarà 'una coma o una frase' de l'Estatut 'per dir que l'han tocat'. A més, ha augurat que arribarà 'el 31 de desembre, quan tothom estarà per una altra cosa'. Durant la presentació del llibre 'Espíritu federal. Escritos políticos', Maragall ha remarcat que, encara que l'alt tribunal només toca una petita part de l'Estatut, els catalans tenen 'dret a que se'ls hi pregunti si el canvi de coma l'accepten'. L'expresident ja fa temps que aposta per tornar a fer un referèndum sobre l'Estatut si la sentència del Constitucional espanyol el retalla.

Comparteix
   

L'Ateneu Barcelonès ha estat l'escenari on s'ha presentat el llibre 'Espíritu Federal. Escritos políticos', un recull d'articles i discursos de l'expresident de la Generalitat. El llibre, editat per RBA en castellà, comença amb el discurs de presa de possessió com a alcalde de Barcelona l'any 1982 i acaba amb la seva conferència 'Mil dies que han canviat Catalunya', pronunciada el 15 de setembre del 2006, en els seus últims dies com a president. Entre els assistents a la sala hi havia presències destacades del socialisme català, com l'ara president de Caixa Catalunya, Narcís Serra, la vicepresidenta del PSC, Manuela de Madre, o els consellers de Salut, Marina Geli, Treball, Mar Serna, o Educació, Ernest Maragall, germà de l'expresident, que s'ha incorporat a l'acte a última hora.

'El 31 de desembre, quan tothom estarà per una altra cosa'

Al final de l'acte, Maragall ha fet una intervenció que ha volgut ser distesa però en la qual ha parlat d'un tema que manté a l'espera tota la política catalana, la sentència de l'Estatut. L'expresident ha lamentat que faci tres anys que s'està 'esperant la sentència', però ha pronosticat que 'la sentència acabarà el 31 de desembre, que tothom estarà per una altra cosa' i que 'el que faran serà tocar una coma o una frase per dir que l'han tocat'.

Aleshores, segons Maragall, es plantejarà 'el problema jurídic' de si 'un Estatut referendat per un poble ha de poder ser tocat per un jutge i no tornat a referendar'. 'El que ja vam referendar amb més o menys il·lusió o més o menys acontentament, perquè algun toc havia tingut, referendat està', ha opinat Maragall. L'expresident creu que si ara 'un jutge toca una coma, crec que tindríem dret a que ens preguntessin si el canvi de coma l'acceptem, hauríem de tornar a referendar allò, per petita que sigui la coma'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
5 de novembre de 2009, 12.11 h

estatut? ...que és això?



ha, si, aquella llei dels espanyols per continuar colonitzant.



ho sento, però ja no m'interessa.





ara, només Independència.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
5 de novembre de 2009, 09.27 h

Quins mals aires poden anar orejant per aquests cels catalans, que facin que quan un president de la generalitat deixa de ser-ho, gosen dir, manifestar i fins i tot voler influir en temes polítics, els quals quan ells eren presidents no van tenir pebrots de resoldre'ls en bé del poble?????. En bé del seu partit, ja no cal ni parlar-ne. És el què feien i el que encara els actuals presidents continuen fent.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.