
Rubalcaba creu que el debat sobre al camp andalús 'es pot fer i és pertinent'
Tot i això es desmarca de l'enfocament de Duran · Alerta que la proposta de reducció de diputats del PP pot comportar el bipartidisme
El candidat del PSOE al 20N, Alfredo Pérez Rubalcaba, s'ha mostrat disposat a discutir la proposta del PP de reduir en 50 els diputats el Congrés, malgrat que ha alertat que la mesura podria afectar a la proporcionalitat i accentuar el bipartidisme. Hi hauria formacions que es queixarien, ha advertit, i a més implicaria problemes a demarcacions petites. Segons Rubalcaba, la reducció de diputats estalviaria només 50 sous, mentre que l'estalvi a les diputacions seria molt més elevat perquè afectaria 1.000 diputats provincials i eliminaria una estructura que 'duplica' les funcions dels territoris i els ajuntaments. La seva proposta passa per reconvertir les diputacions en consells d'alcaldes. En el mateix esmorzar informatiu en què Rubalcaba ha fet aquestes declaracions també ha apuntat que el debat de fons sobre les subvencions al camp andalús 'es pot fer i és pertinent', però ha rebutjat els termes en què l'ha plantejat el candidat de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, que va contraposar la situació dels pagesos catalans als andalusos que cobren el PER 'per estar al bar'.
El candidat del PSOE no s'ha sumat a l'ofensiva dels responsables polítics d'Andalusia i Extremadura contra Duran, a qui han arribat a acusar de 'gairebé xenòfob', però sí que ha afirmat que de la mateixa manera que ell 'ha criticat molt el PP quan ha parlat malament dels catalans a Andalusia i Extremadura, on ha dit moltes frivolitats dels catalans, critica ara amb la mateixa fermesa les afirmacions de polítics catalans que parlen malament d'altres regions i pobles espanyols, com els andalusos i extremenys'.
Atribueix als diferents territoris la responsabilitat de les caixes
Pel que fa a la proposta del PP de reformar el Banc d'Espanya per impedir que es tornin a produir casos com els cobraments milionaris dels directius de Novacaixagalícia i la CAM, Rubalcaba ha assegurat que el regulador ha funcionat 'raonablement bé' i que malgrat el que afirmi el PP el control directe d'aquestes entitats i de les retribucions dels seus directius 'és dels territoris'.
'No' a una nova reforma laboral
El candidat del PSOE també ha rebutjat de ple una nova reforma laboral. Primer, ha dit, cal aplicar bé la que ja està en vigor, i qualsevol alternativa 'podria ser menys acceptable' que l'actual. Segons ha afirmat, malgrat que l'actual 'no va ser pactada' possiblement 'és més acceptable que la que alguns tenen en ment' en referència al PP.
Rubalcaba també ha assumit les seves responsabilitats en les polítiques dels governs socialistes de Zapatero malgrat que ha assegurat que aquest fet no limita la seva capacitat de fer 'noves propostes'. 'No hi ha traïció ni renúncia', ha dit, 'soc responsable del que vaig fer al govern, però això no m'incapacita per fer propostes'.
Notícies relacionades
- Junqueras recorda que la principal receptora de diner públic europeu pel camp andalús és la Duquesa de Alba 11.10.2011.
- Duran creu que amb la polèmica del PER paga 'els plats trencats del combat electoral entre el PP i el PSOE andalús' 10.10.2011.
- Chacón compara Duran amb els populars per haver 'insultat' Andalusia i diu que CiU i PP 'cada dia s'assemblen més' 10.10.2011.
- Duran treu culpa als andalusos de la cultura del subsidi i centra les crítiques en els dirigents polítics de la comunitat 09.10.2011.
- El PP proposa un Congrés amb 50 diputats menys 11.10.2011.