directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 26 d'abril de 2024 07:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

El Corredor Mediterrani duplicarà el nombre de viatges en alta velocitat entre Catalunya i el País Valencià

Foment assenyala que a finals d'aquest 2011 ja s'haurà construït un 20% del total de la infraestructura

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El president d'INECO, societat d'enginyeria de Foment, Ignasi Nieto ha avançat aquest dimarts a València que amb la construcció del Corredor Mediterrani es duplicarà el nombre de viatgers en alta velocitat entre Catalunya i el País Valencià. Nieto ha assenyalat durant la presentació de l'estudi tècnic que la infraestructura permetrà que viatgin dos milions de persones a l'any entre Barcelona i València i que un milió ho facin entre Alacant i Barcelona. El president d'INECO ha remarcat la capacitat del tren per 'cohesionar territoris, un dels objectius del corredor', ha assegurat. Foment també ha indicat que a final de 2011 s'haurà invertit el 20% del total de 51.300 milions previstos fins 2030.

Comparteix
   


Etiquetes
El president d'INECO, Ignasi Nieto, ha presentat aquest dimarts a València l'estudi tècnic del corredor mediterrani en un acte que ha estat presidit pel ministre de Foment, José Blanco, el president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra i l'alcaldessa de València, Rita Barberá.
 
Durant l'exposició de l'estudi, que ja es va presentar al març a Barcelona, Nieto ha incidit en les inversions que el govern espanyol realitzarà i que sumen un total de 51.300 milions fins 2030. El president d'INECO ha avançat que fins el passat 31 d'agost s'havien invertit un total de 9.450 milions, un 18% del total de la inversió. 
 
Nieto ha assegurat que a final d'aquest 2011, el govern espanyol haurà invertit un 20% del total del pressupost, en materialitzar-se els 1.600 milions consignats en els pressupostos d'enguany. Així, s'arribarà a un total de 10.000 milions d'inversió. Foment ha afegit que s'han construït 430 dels 1300 quilòmetres totals del corredor. 
 
De continuar el ritme inversor actual, Foment preveu que l'any 2020 estigui construït el 47% del corredor mediterrani des d'Algesires fins a França amb una inversió de 24.350 milions. 
 
Segons l'estudi tècnic, es preveu que l'alta velocitat Barcelona-Girona-França estigui operativa en 2012, mentre que l'any 2013 es resoldria el coll d'ampolla entre Tarragona i Castelló, únic tram d'una sola via entre Barcelona i València. Nieto també ha avançat que es preveu que l'any 2012 arribi l'alta velocitat a Alacant. 
 
El president d'INECO ha assenyalat que amb aquestes infraestructures permetran que es dupliqui el nombre de viatgers entre Catalunya i el País Valencià. Així, ha indicat que els viatgers entre Barcelona i València passarien d'un a dos milions cada any i entre Alacant i Barcelona, d'uns 300.000 a vora un milió de passatgers. 
 
Blanco, convençut que el corredor serà prioritari
 
El ministre de Foment, José Blanco, s'ha mostrat 'convençut' que la Unió Europea inclourà el Corredor Mediterrani entre les xarxes transeuropees de transport prioritàries el pròxim 19 d'octubre. Blanco ha remarcat que s'han aportat 'raons, arguments i pressió' per aconseguir que el corredor sigui prioritari i ha dit tenir 'una bona impressió'. 
 
Blanco ha afegit que la prioritat per defensar el corredor 'no és per una qüestió política sinó de números' i ha assegurat que és un dels principals objectius que es va marcar en ser nomenat ministre de Foment. 
 
José Blanco també ha reconegut que el govern espanyol ha demanat que s'incorporin a la xarxa prioritària al costat del Corredor Mediterrani altres grans corredors com és Cantàbric-Mediterrani, que unirà País Basc i País Valencià per Saragossa, o l'Atlàntic-Mediterrani, que unirà València amb Portugal. 
 
El ministre ha dit que en l'horitzó 2020, Catalunya i el País Valencià seran les primeres en garantir de l'alta velocitat amb ample europeu per passatgers i mercaderies. 
 
El president del govern valencià, Alberto Fabra, de la seva banda ha remarcat que l'eix mediterrani és 'una suma de territoris, una columna vertebral per la connectivitat i la distribució europea, posant a disposició d'Europa la connexió amb Àsia i el Nord d'Àfrica'.
 
El president valencià ha afegit que els empresaris i el seu executiu continuaran exigint al govern espanyol que acompleixi els terminis d'execució del Corredor Mediterrani un cop sigui considerat prioritari. 
 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
Pantinet fletxa Les Escaldes
12 d'octubre de 2011, 08.48 h

O sia, el partit de la Xacona vol deixar com a cosa secundària el Corredor Mediterràni. Xaconeta, ja penses dir-ho quant facis mitins i propaganda electoral? A tu et sembla que un català de cap a peus pot votar una BOTIFLERA com tu? Que podries TORNAR a Catalunya que has despreciat? Els 1.400.000.000. € que vares votar que no ens els tornessin? O el català al Parlamento? I allò de que la retallada de l'Estatut ja t'estava bé? No eres cada dia mernys Nacionalista? I quant has sigut nacio... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Francesc fletxa Sant Pol de Mar
11 d'octubre de 2011, 19.57 h

12 d´octubre dia de la sub-raça

INDEPENDENCIA


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.