La decisió de la Comissió Europea d'incloure el corredor mediterrani entre les prioritats d'infraestructures de la UE 'reflecteix satisfactòriament' que a l'estat espanyol 'no tot ha de passar pel centre', segons ha dit a l'ACN l'eurocomissari de Transport Siim Kallas. El responsable d'infraestructures de la CE ha defensat que el trencament del centralisme era 'el punt bàsic' de les reclamacions de la societat espanyola en les negociacions. Kallas ha assegurat que els seus experts havien constatat que Espanya 'majoritàriament ha tingut unes infraestructures molt centralistes'. L'eurocomissari ha dit que ara serà 'decisió de les autoritats espanyoles' escollir el corredor que es finançarà primer.
'Nosaltres només financem parcialment fins a un màxim del 30%', ha indicat Kallas a l'ACN, remarcant que serà decisió de Madrid triar 'el lloc on es posaran els diners primer'. La CE ha acceptat 'gairebé tots' els corredors proposats per Espanya, incloent el mediterrani, però també l'atlàntic amb connexions entre Madrid, Algesires, Lisboa, Cantàbria i Galícia. El govern espanyol ha dit aquest dimecres que el corredor mediterrani estarà acabat el 2020.
Kallas, que la setmana passada només va rebre el ministre de Foment José Blanco durant vuit minuts i va evitar fer una roda de premsa conjunta amb ell, ha defensat que la Comissió ha tingut 'molt bones relacions de treball' amb Madrid. 'Hi ha hagut una bona cooperació entre nosaltres i el govern espanyol. El corredor de major discussió va ser el mediterrani', ha dit Kallas, que ha precisat que el pla final 'no és exactament com ho havien projectat algunes organitzacions'.
L'eurocomissari també ha parlat amb l'ACN de la travessia pels Pirineus, que segons ell, és un projecte 'immensament car' que 'desperta preocupacions de seguretat i mediambientals'. 'Estic segur que fins el 2030 no hi ha expectatives realistes de que es desenvolupi', ha admès Kallas, que creu que no hi ha 'proves de que Espanya i França tindran el finançament i la decisió per desenvolupar aquest corredor'.
Suposo que per arribar a la conclusió de que l'estat espanyol ha tingut infraestructures molt centralistes han hagut de desenvolupar estudis macroeconòmics, sociològics i geoestratègics molt costosos, llargs i difícils d'elaborar...¡Us felicito nois/ies de la comissió Europea!, ¡quina saviesa i clarividència!
Tots dos teniu raó, per això i tantes i tantes coses més, hauriem de ser INDEPENDENTS com més aviat millor, els diners de la UE serien per nosaltres solets, no a repartir i que no ens toqui res de res, fins que els doni la gana. Al temps, no estic content , gens content, tot reafirma que no podem formar part d'un estat que ens ofega.
Jo miro el mapa de la foto, i veig que ens torna a prendre el pel.
1- Espanya és un país que continua com nou ric i fa més vies que França e Itàlia. (Ja se sap que Espanya és molt més potent industrial, agrícola i financièrament que aquest altres països).
2- La financiació que aporta Europa és (aquí no s'aclaren ni aclaren les xifres els mitjans de comunicació) entre un 10 i un 20%.La resta la paga el país i financiació privada. Algú dubta que prioritzarà l'Estat Espanyol i em... Llegir més
Ja seria hora que la UE vetllés pel bon desti dels Fons de Cohesió que han estat regalant a Espanya des de fa molts anys i que els governs d'aqui han malversat fent inverssions ruinoses on no calien (AVE, Autovies gratuïtes, Aeroports inútils, subvencions impròpies, etc.), negant-les a altres zones d'interès prioritari.
Mai s'havia vist que algú que fa donacions a altri, es desentengui del destí de les seves aportacions. No s'entèn com la UE ha permés aquest frau d'Espanya, per acabar... Llegir més
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.