UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.14' ) WHERE id_article = 17645 Puigcercós: 'Al senyor Rajoy només li preocupa la unitat d'Espanya' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Puigcercós: 'Al senyor Rajoy només li preocupa la unitat d'Espanya'

Assegura que ERC és l'antídot a un pacte PSC-PP al Principat

Comentaris 5  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Joan Puigcercós, ha afirmat aquest diumenge que el Congrés del PPC a Barcelona d'aquest cap de setmana només ha servit per constatar 'que al senyor Rajoy només li preocupa la unitat d'Espanya'. 'Hem pogut comprovar que els catalans ho tindrem difícil, que res podem esperar dels partits espanyols i que les decisions les haurem de prendre a casa. No hem vist ni una idea de desenvolupar sectors estratègics o de canvis en la política energètica, laboral o fiscal', ha lamentat el líder republicà.
puigcercós
Comparteix
   

'Bàsicament, l'únic pel que ha servit la convenció del PPC és per revifar el turisme de Barcelona. Hem d'agrair que els populars ens hagin retornat una part del dèficit fiscal venint a Barcelona', ha ironitzat el líder republicà, que també ha criticat durament la política de Zapatero, 'que ens està portant a un carreró sense sortida perquè no hi ha cap proposta econòmica que respongui als interessos de Catalunya, sense apostes per la indústria ni la competitivitat', ha continuat el líder d'ERC. 'Així, des d'Esquerra sabem que els catalans només ens en sortirem sols. L'aposta perquè la gent jove tingui una oportunitat després d'aquesta crisi passa per nosaltres perquè les decisions de Madrid són nul·les, buides de contingut i no esperem res', ha insistit Puigcercós.

El líder republicà ha assegurat que el PP i el PSOE 'viuen en un altre món'. 'Un món on tot va bé, on Espanya és una potència econòmica i on no cal fer gaires sacrificis', ha afegit amb sarcasme el president d'ERC. 'S'han acostumat als fons europeus, que s'acabaran aviat, al dèficit fiscal català i de l'eix mediterrani, i a viure del model especulatiu immobiliari. I tot això s'ha acabat', ha enumerat Puigcercós, que ha parlat de sacrificis, restriccions i de treball molt dur per mirar de sortir de la greu crisi econòmica. 'Les decisions en matèria de política fiscal, laboral, energètica i industrial les haurem de prendre nosaltres', ha assenyalat el president d'Esquerra.

Pacte PP-PSC

Preguntat per un possible pacte PP-PSC a Catalunya similar al del País Basc, Puigcercós ha assegurat que 'ERC serà l'eina per impedir això, que en la propera legislatura o els propers anys hi hagi acords contra natura'. Igualment, el president d'Esquerra ha volgut recordar que el vot a Esquerra 'és l'únic vot possible que farà que Catalunya es governi des de Catalunya' impedint així pactes electorals PP-PSC, PP-CIU o la sociovergència. 'Sabran els partits catalans com jugar amb el PPC però nosaltres, amb tot el respecte democràtic cap als populars, no veiem ni un bri de voluntat d'ajudar als catalans', ha assegurat Puigcercós, que ha posat exemples com els recursos contra l'Estatut o la Llei d'Educació al Tribunal Constitucional.

'I acabaran portant al TC tot allò que Catalunya decideixi. Per tant, no tenim ni un bri d'esperança en el que pugui fer el PP a Catalunya', ha finalitzat el president d'ERC.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#5
LluisC fletxa Banyoles
16 de novembre de 2009, 13.51 h

i al PSOE de Catalunya, també, SR. Puigcercós. I aviat farà vuit anys que el recolsen.....


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
16 de novembre de 2009, 12.38 h

Puigcercós: 'Al senyor Rajoy només li preocupa la unitat d'Espanya'



home, Joan, això ja fa molts anys que ho sabem, com tampoc és cap novetat que en aquest aspecte els populars i els socialistes comartixen el mateix objectiu.



Ja comença a cansar aiò de criinalitzar el PP i no al PSOE


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
16 de novembre de 2009, 10.53 h

I vosaltres, Sr. Puigcercós, sou co-culpables d'aquesta desfeta i de la que ens pugui lliurar el futur. Una vegada (1er tripartit), pot tenir un perdó, però és la segona (2on. tripartit), ja és de jutjat de guàrdia. Sr. Puigcercós, faci balanç: En el cas força probable d'aliança PP/PSOE a Catalunya, hauran valgut la pena aquests anys de tripartit, per quatre avenços malcomptats, i inconsistents davant l'aclaparadora força amb la qual ens esclafaran i desfaran aquests maleïts feixist... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
16 de novembre de 2009, 09.31 h

Puigcercós si la coalición, PSC, PP, fructifica, quedará testimonial.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Quim fletxa PPCC.
16 de novembre de 2009, 08.45 h

El Rajoy aquest es podria preocupar per la unitat d´espanya el dia que Valladolid o guadalajara, per exemple, decidissin independizar-se, cosa que tampoc em sorprendria tant tenint en compte el que espanya representa.Si de qui parla és de Catalunya,Euskadi,Galizia,Canaries etc. som nosaltres els que tenim un problema de colonització i ocupació per la força de les armes i és natural que tot poble ocupat vulgui que li retornin la seva llibertat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.