L'Agència Valenciana de Mobilitat (AVM), depenent de la conselleria d'Infraestructures, ha sol·licitat a una de les empreses operadora del servei de transport metropolità que, en un termini de tres dies, suprimeixi els cartells de darrere dels autobusos amb anuncis de clubs de cites. Segons ha assenyalat el govern valencià a través d'un comunicat, l'empresa 'no era coneixedora d'aquesta situació perquè el lloguer dels espais l'efectua a través d'una empresa de mitjans'. Aquests anuncis han provocat crítiques de l'oposició que ha demanat la compareixença a les Corts Valencianes de la consellera i el paper que ha jugat l'observatori de la publicitat no sexista del departament de Benestar Social.
La diputada d'Esquerra Unida a Les Corts Valencianes, Esther López Barceló, ha registrat a Les Corts Valencianes una sol·licitud de compareixença de la consellera d'Infraestructures, Isabel Bonig, per explicar la presència d'aquests anuncis, que ha qualificat com 'apologia de l'explotació sexual de les dones'
La diputada ha lamentat 'la curiosa política integral contra la violència de gènere que inclou anuncis de prostitució als autobusos públics' i la manca de control de l'AVM. López Barceló ha afegit que ja que no existeix una conselleria de la dona, la consellera d'Infraestructures 'haurà d'explicar a Les Corts perquè una agència dependent de la seua Conselleria guanya diners en publicitat fent obertament apologia de l'explotació sexual'.
La portaveu adjunta de Compromís, Mònica Oltra, d'altra banda ha registat dos preguntes al parlament valencià, una adreçada al govern valencià i l'altra al conseller de Justícia i Benestar Social responsable de l'Observatori de Publicitat No Sexista de la Generalitat Valenciana.
Oltra ha demanat l'observatori el seu parer sobre aquest tipus d'anuncis i si pensa efectuar alguna acció al respecte. La diputada de Compromís també pregunta al govern valencià si li sembla adient que els autobusos publicitin negocis on s'explota les dones.
El govern valencià ha respost a través d'un comunicat informant que l'AVM ha sol·licitat a una de les empreses operadora del servei de transport metropolità (Metrobús) que, en un termini de tres dies, suprimeixi els polèmics anuncis.
L'AVM remarca que les imatges que actualment ocupen tota la posterior de l'autobús 'incompleixen clarament els requisits d'imatge i de mesures de Metrobús', marca comercial sota la qual opera les empreses de transport d'autobús a l'àrea metropolitana de València
El comunicat afegeix que l'AVM està estudiant si aquests continguts incompleixen la Llei 34/1988 de publicitat, als efectes d'adoptar les mesures pertinents. L'article 3 d'aquesta llei indica que una publicitat és il·lícita quan atempti contra la dignitat de la persona o vulneri els valors i drets reconeguts en la Constitució, especialment als quals es refereixen els seus articles 14, 18 i 20, apartat.
A més, el text estableix que s'entendran inclosos en la previsió anterior els anuncis que presentin a les dones de forma vexatòria o discriminatòria, bé utilitzant particular i directament el seu cos o parts d'aquest com a mer objecte desvinculat del producte que es pretén promocionar.
Això ha estat en vigor governant l'Ajuntament el PP amb la Rita Barberà com alcaldesa.
Però, és clar, ara ve la campanya per les eleccions i s'ha de netejar la cara de la ciutat (de moment). Com deu portar les calces eixa tipa? O porta "calçotets"?
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.