
Crisi al Bloc Gran del Sobiranisme
Dos dels set tertulians deixen la seva tribuna
E Bloc Gran del Sobiranisme, la tribuna que fins ara agrupava diverses veus transversals per debatre l'actualitat catalana en clau independentista, ha perdut dos dels set blocaires que tenia fins ara arran d'una picabaralla entre els seus opinadors. Segons la seva pròpia versió dels fets, el blocaire Manel Bargalló (proper a Reagrupament) ha estat expulsat unilateralment per David Morgades (de CDC). Segons Bargalló, l'expulsió és la culminació d'una sèrie de moviments encarats a retirar-li la tribuna, ja que en els articles a favor del partit de Joan Carretero 'deixaven sol' Morgades defensant Convergència. Arran d'aquesta expulsió unilateral, el blocaire Marc Belzunces també ha abandonat el Bloc Gran, de manera que actualment només hi col·laboren cinc dels set sobiranistes.
En un article explicant els fets, Bargalló titlla Morgades d'intentar convertir el Bloc Gran en 'una petita dictadura' i no en un espai de llibertat. Segons Bargalló, la persecució feia tres mesos que durava, i finalment Morgades, que seria el principal impulsor de la tribuna, ha decidit expulsar-lo sense votació entre els diversos membres. L'expulsió de Bargalló ha motivat l'adéu de Belzunces, qui assegura haver intentat mantenir-se'n al marge, 'sense caure en aquell vici tant típic de l'independentisme dels darrers 40 anys de crear bàndols o capelletes'. Tot i això, l'expulsió d'aquesta setmana, que segons Belzunces no comparteix la majoria de membres del BGS, hauria estat la gota que fa vessar el got, ja que 'això xoca amb la meva manera d'entrendre com s'organitza un projecte col·laboratiu i voluntari a Internet'.
Segons Belzunces, 'la motivació és el que et mou en el voluntarisme a Internet, i la tristesa de la situació al BGS me l'ha treta de cop'. 'Així que crec que tinc coses més profitoses a fer en altres bandes', rebla l'opinador.
16 mesos de Bloc Gran
Malgrat la crisi actual, el Bloc Gran, que el juliol passat celebrava el primer any a la xarxa, continua tenint una gran repercussió a la xarxa sobiranista catalana. La iniciativa vol reunir en un sol web set reconeguts blocaires de diversa filiació o tendència política però 'amb la voluntat comuna de recuperar la plena sobirania nacional'. Cada dia, un dels membres del Bloc Gran proposa un apunt que genera un debat. Des de la tribuna del Bloc Gran, per exemple, el blocaire Enric Canela va proposar la manifestació dels 10.000 a Brussel·les per l'autodeterminació.
Notícies relacionades
- Neix Deumil.cat, el web de la gran manifestació per l'autodeterminació a Brussel·les 25.09.2008.
- Deu Mil a Brussel·les per l’Autodeterminació convoca la primera trobada a Torroella 14.10.2008.
- El Blog Gran del Sobirnaisme compleix un any 03.07.2009.
- La blocaire de l'in.directe!cat Anna Peña escriurà al Bloc Gran del Sobiranisme 29.10.2009.