SI aprova recomanar l'opció de vot més favorable a la independència el 20N
Bertran celebra que els catalans donin més importància a les eleccions al Parlament que a les del Congrés
El Consell Nacional de Solidaritat per la Independència ha aprovat aquest dissabte al matí recomanar l'opció de vot que considerin més favorable a la independència per a les pròximes eleccions del 20N: l'abstenció, votar estelada, votar en blanc o una candidatura. El diputat i secretari general del Consell Nacional de Solidaritat, Uriel Bertran, s'ha felicitat per la unanimitat en l'aprovació d'aquest punt .D'altra banda, Bertran ha celebrat que el sondeig del CEO es posi de manifest que els catalans donin més importància a les eleccions al Parlament per davant de les del Congrés.
En aquest sentit, ha reiterat que la ciutadania se n'està adonant que no és a Madrid on es reconeixerà el dret a l'autodeterminació de Catalunya ni un nou sistema de finançament.El diputat de SI també ha criticat CiU i ERC per les rebaixes aprovades en la comissió pel pacte fiscal i ha lamentat que aquestes dues forces no hagin comptat amb la possiblitat d'organitzar una consulta popular prèvia per 'fer trontollar les institucions jurídiques de l'Estat per aconseguir el concert'. SI ens hem abstingut per no coincidir amb el 'sí' del fracàs [CiU, ERC i ICV] ni amb el 'no' dels que volen fer fracassar Catalunya [PP, PSOE i C's]'.
Finalment, ha proposat les tres línies que seguirà Solidaritat en els propers mesos. La lluita 'aferrissada' pel català i per la llengua catalana com a única llengua vehicular de l'ensenyament, la independència política com a únic instrument per acabar amb l'espoli fiscal, i la lluita contra la corrupció.