
150 milions d'euros de multa a Telefónica
La Comissió Europea castiga l'abús de posició dominant en el mercat d'accés a internet de la companyia
Telefónica la pagarà cara, literalment. La xarxa és seva i això li permetia cobrar a les noves companyies unes quantitats molt elevades perquè aquestes en fessin ús i les oferissin als usuaris. Però clar, amb aquesta quota tan cara no podien fer ofertes competitives o rendibles per a l'empresa. Així la Comissió Europea ha sancionat a l'empresa espanyola amb una multa de 151,875 milions d'euros i és la més alta que l'executiu comunitari ha imposat mai a un operador de telecomunicacions.
Si una cosa te clara la Unió Europea és defensar el liberalisme econòmic, és a dir la lliure competència i les polítiques enfocades cap a un capitalisme cada cop més salvatge. Sota aquesta idea, doncs, ha posat una multa milionària a l'empresa de telefonia espanyola Telefónica. Brussel·les ha decidit sancionar-la per l'abús de posició dominant en el mercat d'accés a Internet. La multa representa una sanció quinze vegades superior a les que havia imposat fins ara a altres companyies telefòniques per actuacions similars supera els 150 milions d'euros.Per detallar-ne els motius, la Comissió Europea acusa Telefónica de cobrar un preu massa alt als seus competidors per poder accedir a la xarxa d'ADSL, cosa que impossibilita als seus rivals poder fer ofertes competitives i a la vegada rendibles. Es posa de manifest aquest abús quan Brussel·les ha afirmat que a l'Estat espanyol l'accés a banda ampla costa un 20% més que la mitjana de l'Europa dels Quinze, mentre que l'índex de penetració és un 20% menys i el seu creixement és un 30% inferior.
La multa, de 151,875 milions d'euros, és la més alta que l'executiu comunitari ha imposat mai a un operador de telecomunicacions,. Fins ara Brussel·les havia sancionat per abús de posició dominant en el mercat d'accés a la xarxa local i a Internet la francesa Wanadoo, amb 10,35 milions d'euros, i l'alemanya Deutsche Telekom, amb 12,6 milions.
Davant l'elevada sanció, el president de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions, Reinaldo Rodríguez, ha criticat amb duresa l'actitud de les autoritats europees de la competència.