directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 15:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Comunicació doble fletxa

Catalunya és un dels líders en la comunicació 2.0 en situacions d'emergència de l'Estat espanyol

Els tècnics de Protecció Civil recalquen la importància de les xarxes socials per garantir la informació a tots els ciutadans

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Catalunya és un dels liders en la comunicació 2.0 en situació d'emergència a l'Estat espanyol, juntament amb Madrid. Així ho ha assegurat el coordinador del Servei d'Informació d'Emergències 112 de Madrid, Luís Serrano, qui ha destacat la importància d'impulsar noves vies de comunicació per arribar a la ciutadania amb el màxim d'eficiència. Serrano ha explicat que la comunitat de Madrid ha dissenyat una estratègia digital que integra la comunicació tradicional amb noves vies de comunicació 2.0, com el Facebook o el Twitter. L'objectiu, segons diu, és aportar l'última informació al ciutadà i, fins i tot, generar una comunicació bidireccional per aclarir els seus dubtes en matèria de seguretat.

Comparteix
   


Etiquetes
Manresa acull aquest dilluns i dimecres la II Trobada de polítics i tècnics de Protecció Civil de Catalunya. Un esdeveniment que feia més de 20 anys que no es produïa i que, segons el director general de Protecció Civil, Manel Pardo, pretén ser un punt d'encontre per debatre coneixements i noves tendències en l'àmbit de Protecció Civil. 

La primera ponència d'aquest dilluns ha estat a càrrec del coordinador del Servei d'Informació d'Emergències 112 de Madrid, Luís Serrano, qui ha explicat l'experiència de la seva comunitat en matèria de comunicació i noves tecnologies. Serrano ha assegurat que Catalunya i Madrid són els dos territoris de l'Estat espanyol que lideren la comunicació 2.0 en situació d'emergències. 

Segons Serrano, la diferència entre Madrid i Catalunya és que, en el primer cas, hi ha un sol servei que gestiona tota la informació. D'aquesta manera, hi ha un únic portaveu i els ciutadans reben un únic missatge. En canvi, a Catalunya cada cos d'emergències gestiona la seva informació de manera separada. 

En el cas de Catalunya, el cap de premsa de la Direcció General de Protecció Civil, Marc Homedes, ha explicat que la Direcció d'Atenció Ciutadana està impulsant la tecnologia 2.0 i les xarxes socials com a vies de comunicació directa amb els ciutadans. Segons Homedes, la gestió de la informació és 'bàsica' per informar durant l'emergència i també 'en temps de pau', de manera preventiva. En aquest sentit, Homedes ha posat d'exemple el 'Twitter' de la Direcció General de Protecció Civil, on hi tenen més de 6.000 seguidors. 

Serrano ha explicat que, gràcies a les xarxes socials, la comunicació ha deixat de ser vertical per passar a ser horitzontal. 'Avui en dia tots els agents ens hem convertit en comunicadors i, per això, és molt important no donar l'esquena a les noves tecnologies 2.0'. Així, Serrano ha posat sobre la taula algunes de les últimes tecnologies i ha explicat de quina manera poden ser útils en matèria de Protecció Civil. 

Estats Units, Japó o Austràlia són exemples a seguir 

Catalunya i Madrid s'emmirallen amb el sistema de comunicació 2.0 de països com els Estats Units, Japó o Austràlia, on les xarxes socials ocupen un lloc privilegiat en la gestió de la informació en cas d'emergència. 

Serrano ha posat d'exemple l'episodi de terratrèmols que va viure Japó durant el mes de març d'aquest any. Segons ell, les xarxes socials van ser 'bàsiques'. 'Van caure totes les comunicacions a través de mòbil i la gent va poder contactar amb els seus familiars a través de les xarxes socials. Es va generar un fluix de fins a 5.000 missatges per minut via Twitter', ha explicat. 

 





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.