CiU es compromet a reclamar a l'Estat la finalització de les autovies de Lleida a Tarragona, a l'Aran i l'Eix Pirinenc
La cap de llista de la federació al Congrés per Lleida, Conxita Tarruella, reivindica un enllaç del corredor mediterrani amb les comarques lleidatanes
La cap de llista de CiU al Congrés per Lleida, Conxita Tarruella, s'ha compromès a reclamar davant l'Estat la represa de les infraestructures que ha aturat a Catalunya per la crisi i, en concret, aquelles que afecten les comarques de Lleida, a més de les obres compromeses de fa anys.
Per CiU, són prioritàries l'autovia entre Lleida i Tarragona, l'autovia entre Lleida i Sopeira, amb l'arranjament de la boca nord del túnel de Vielha fins a la frontera francesa i que l'Eix Pirinenc esdevingui una realitat. Tarruella també ha defensat la necessitat d'un enllaç de Lleida amb el corredor mediterrani per fer competitives les seves empreses a més d'una la millora de les connexions ferroviàries.Tarruella ha presentat aquest dijous les propostes de CiU en matèria d'infraestructures durant la visita que ha fet al mercat del Camp d'Esports de Lleida, acompanyada pel president del consell nacional d'UDC, Ramon Espadaler. La candidata s'ha compromès a reivindicar a Madrid les infraestructures que Lleida necessita per fer més competitiu el seu territori i les seves empreses. Entre aquestes, ha reclamat la represa de les autovies A-27, entre Lleida-Montblanc-Tarragona; l'A-14, entre Lleida i Sopeira, a més de l'arranjament de l'actual traçat de la N-230, entre la boca nord del túnel de Vielha i la frontera amb França; i també l'Eix Pirinenc.
Per la seva banda, el cap de llista de la federació al Senat per Lleida, Ramon Alturo, ha denunciat la desídia del Ministeri de Foment enfront de les infraestructures lleidatanes, en concret per la millora de la N-230, en el tram entre la boca nord del túnel de Vielha i la frontera francesa, un tram que ha qualificat de ‘perillós’ sobretot pels pas de mercaderies perilloses ja que ‘en molts trams dos camions a l'hora no hi poden passar’.. Segons Alturo, tot i les peticions per mantenir una trobada per parlar d'aquest tema, el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures, s'ha negat a rebre'l a ell, així com al síndic d'Aran i a l'alcalde de Vielha.
Altrament, Tarruella ha defensat la necessitat d'un nou model ferroviari propi com a mitjà de transport públic col·lectiu i de mercaderies, que equilibri territorialment el país. ‘Els traspassos que s'han fet des de Madrid a la Generalitat, s'han fet sense pressupost i quedant-se amb les vies i catenàries, fet que frena l'actuació del Govern’. Així CiU reclama el traspàs d'aquestes infraestructures i de les línies ferroviàries d'interès general de els quals encara no se n'hagi fet la transferència. La federació també es compromet a redactar un pla de rodalies ferroviàries que millori les infraestructures i les connexions entre les estacions de Mollerussa, Balaguer, Cervera, les Borges Tàrrega i Tremp amb la línia d'alta velocitat.