El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres la creació de dues societats que actuaran com a consells rectors dels aeroports del Prat i Barajas i que es crearan quan hi hagi un gestor privat dels dos aeròdroms. Aquesta acció completa el desenvolupament del nou model de gestió aeroportuària pel que fa a la concessió de la gestió d'ambdues infraestructures. Les dues societats estaran participades al 100% per Aena Aeroports i en formaran part governs autonòmics, administracions locals i agents econòmics i socials. Qualsevol acord necessitarà els vots de dos terços del consell rector, format per nou membres, i en alguns casos en faran falta les tres quartes parts.
Les societats seran responsables dels contractes de concessió de serveis aeroportuaris, hauran de seguir el desenvolupament del contracte i exerciran les funcions relatives a aquestes concessions que corresponguin a Aena i aquesta els atribueixi.
Aquestes condicions faran necessari el diàleg i el consens per prendre decisions i donarà posició determinant als representants de les institucions autonòmiques. Segons el govern espanyol, això suposarà més relació entre els dos aeroports i 'les necessitats i les aspiracions dels seus respectius entorns'.
Entre d'altres atribucions, els consells s'encarregaran d'autoritzar els préstecs participatius o altres formes de finançament a llarg termini de la societat concessionària per a una adequada explotació
També aprovarà la liquidació del cànon que haurà de pagar la concessionària i supervisarà la qualitat de la seva activitat com a gestora aeroportuària i la manera com conserva la infraestructura.
Supervisarà el control financer de la concessió i tindrà potestat per revocar-la, així com per multar el concessionari si cal. També podrà inspeccionar-ne els llibres de comptes, les instal·lacions o els serveis.
Podrà participar en la definició de les línies estratègiques del Pla Director de l'aeroport, i pronunciar-se sobre les modificacions tarifàries que el concessionari vulgui aplicar.
Pel que fa a la composició, en el cas concret del consell rector de l'aeroport del Prat, estarà format per dos vocals a iniciativa de la Generalitat, un vocal a iniciativa de l'Ajuntament de Barcelona, un a iniciativa de l'àrea metropolitana, un escollit entre persones 'de reconegut prestigi' entre les propostes que formulin els principals agents econòmics, socials, empresarials i industrials de Barcelona i Catalunya i quatre a proposta d'Aena Aeroports.
En el cas de l'aeroport de Barajas, hi haurà dos vocals designats per la Comunitat de Madrid, un triat per l'Ajuntament de Madrid, un triat per les administracions locals de l'àmbit de la concessió de l'aeroport (Alcobendas, San Sebastián de los Reyes, Paracuellos del Jarama i San Fernando de Henares) que tindrà caràcter rotatori, un escollit entre persones 'de reconegut prestigi' entre les propostes que formulin els principals agents econòmics, socials, empresarials i industrials de la Comunitat de Madrid i quatre vocals a proposta d'Aena Aeroports.
En ambdós casos el Consell d'Administració escollirà un president a proposta del ministre de Foment, un fet per al qual caldrà el vot a favor de dos terços dels components del consell.
La constitució efectiva dels consells rectors tindrà lloc quan s'incorpori el nou soci a la societat concessionària.
Tot es una enganyifa !! Digui el que digui el govern dels millors. AENA tindrà dret de 'veto'.
http://www.vilaweb.cat/noticia/3943360/20111027/germa-bel-dissecciona-confusa-privatitzacio-aeroports.html
Quan els troians discutien si feien entrar a Troia el cavall que els havien regalat els grecs, un d'ells va dir "TIMEO DANAOS ET DONA FERENTES" (compta amb els grecs que donen regals); no li varen fer cas i va passar el que ja saveu. Aquest regal no val per a res per que la composició i els criteris d'aprovació de les decissions IMPEDEIXEN fer res que no hi estigui d'acord AENA. Ara CiU i el Conseller de torn diran que es tracta d'un bon acord però la veritat és que té el mateix valor per ... Llegir més
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.