Caixa Catalunya, Caixa Tarragona i Caixa Manresa aproven per unanimitat el pla de fusió
Demanaran 1.315 milions d'euros al Fons de Reestructuració Ordenada Bancària espanyol (FROB)
Els consells d'administració de Caixa Catalunya, Caixa Tarragona i Caixa Manresa van aprovar ahir a la tarda per unanimitat el seu pla d'integració. Es tracta de les primeres entitats de l'Estat que aproven un projecte de fusió. Les caixes tenen previst de sol·licitar 1.315 milions d'euros al Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) per a dur a terme la fusió, quantitat que la nova caixa retornarà en un termini de cinc anys. La fusió haurà de ser aprovada el 21 de gener de 2010 per l'assemblea general de cada entitat i el naixement de la nova caixa està previst pel segon trimestre de l'any vinent.
El pla d'integració de les tres caixes, que es va iniciar el passat 13 d'octubre i ha estat elaborat per un temps inferior a dos mesos, es va aprovar ahir per unanimitat en els consells d'administració de les tres entitats. D'aquesta manera, Caixa Catalunya, Caixa Tarragona i Caixa Manresa són les primeres entitats del país que aproven un pla d'integració.Els consells van aprovar el projecte de fusió per a la creació d'una nova caixa i van ratificar el preacord laboral assolit entre les entitats i els seus treballadors. Van acordar també de sol·licitar al Banc d'Espanya l'aprovació del pla d'integració.
La nova entitat serà la quarta per volum d'actius consolidats (81.606 MEUR), crèdits a clients (62.886 MEUR) i recursos de clients gestionats (67.896 MEUR). Després dels ajustos previstos comptarà amb una xarxa de 1.215 oficines i uns 76.000 empleats.
La caixa resultant centrarà la seva estratègia en la banca minorista mitjançant productes innovadors i un servei d'actitud proactiva al client, anticipant-se als moviments del mercat. La nova estratègia prestarà una especial atenció a les famílies i a les petites i mitjanes empreses i aprofitarà la seva posició de lideratge en les línies de negoci claus com ara fons d'inversió i banca privada entre altres.
Les tres caixes han informat que l'Obra Social, la raó de ser de la nova caixa, mantindrà un fort compromís amb el territori i els programes orientats a la participació social i a col·lectius desafavorits.
Notícies relacionades
- "Montilla va pressionar Narcís Serra perquè Caixa Catalunya financés La Sexta" 18.11.2009.
- Caixa Manresa justifica la fusió per la necessitat de donar una resposta contundent a la crisi 14.10.2009.
- Adéu a 'Caixa Catalunya' 07.10.2009.
- La Generalitat forçarà l'Estat a corregir la invasió competencial del FROB 23.09.2009.
- Jo fusiono, tu fusiones, ell fusiona 10.06.2009.
- Fusió de Caixes Catalanes? 25.05.2009.
- El president de la Caixa rebutja una fusió de caixes catalanes 31.10.2008.
- El president de la Diputació de Barcelona admet dificultats a Caixa Catalunya 19.05.2009.
- El president de la Diputació de Barcelona demana 'tranquil·litat' sobre l'estat de Caixa Catalunya 02.04.2009.







