directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 22 de març de 2025 23:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

El Festival Interferència torna a omplir els carrers de Barcelona d'art efímer

Tot i les subvencions d'organismes catalans, el festival es presenta únicament en espanyol

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Instruccions sobre com construir una casa al terrat d'un edifici a càrrec de l'arquitecte Santiago Cirugeda, un mapa suspès l'aire de la ciutat de Barcelona de l'alemany Thomas Engelbert, un mur que es pot travessar obra de Ramon Mateo i un cotxe teledirigit gegant realitzat pel txec David Cerny són algunes de les accions del Festival Interferència, que tornarà a omplir els carrers de Barcelona d'art efímer del 9 al 15 de juliol.
festival interferència art efímer
Comparteix
   


Etiquetes
El festival, que es farà en diferents carrers i places de la ciutat i també tindrà un vídeo que reflexiona sobre la immigració d'Antoni Muntadas, una obra de teatre sobre la immigració de la companyia La Invenció, una estructura de plàstic gegant que anirà itinerant per la ciutat i la projecció d'imatges sobre la seu de Caja Madrid a càrrec dels txecs Michael Bielicky i Kamila B. Richter.

El director del Festival Interferència, Juan Eduardo López, ha assegurat que el certamen busca "incitar a l'ocupació" de l'espai urbà a través de propostes artístiques "imaginatives". López ha dit que busquen "intervenir, transformar i modificar" l'espai. Una de les accions més destacades és 'La necessitat de ser il·legal (habitatges en terrats)', de l'arquitecte Santiago Cirugeda, qui instal·larà una caseta a la plaça Colom on atendrà les consultes per construir un habitatge al terrat, una forma de "reflexionar" sobre la carència de pisos, i comandarà la construcció d'una d'elles de la qual no es revelarà la ubicació.

La codirectora del festival, Mar Cordovès, ha remarcat que Antoni Muntadas instal·larà un vídeo en què reflexiona sobre la immigració prenent com a base la frontera entre els Estats Units i Mèxic, un aspecte que continuarà Ramon Mateo amb la construcció d'un mur que es podrà travessar per debatre la seva utilitat.

Juan Eduardo López ha destacat les complicacions que té el festival per aconseguir els permisos per a les instal·lacions. "Aquesta és una ciutat prohibida, plena de lleis que dificulten les accions al mig del carrer", ha afegit. El Festival Interferència es complementarà amb una sèrie de conferències i projecció de vídeos en l'Espai Cultural Caja Madrid sobre l'espai públic i desenvolupament cultural comunitari,

Total absència del català a les comunicacions del Festival

Des de directe!cat celebrem la celebració del festival, però lamentem la total absència de la llengua catalana al web del certamen i al programa d'actes. La celebració del festival a Barcelona, capital de Catalunya, i les subvencions que rep el Festival de part del Departament de Cultura de la Generalitat, la Diputació de Barcelona, teatre Grec o BTV haurien de ser suficients perquè els organitzadors es dignessin a, almenys, presentar el web i el programa en una versió en català.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.