Tremosa: "No hi ha cap ciutat a Europa amb tant de potencial com Barcelona"
Així ho assegura l'eurodiputat català en un seminari a la prestigiosa London School of Economics, on el debat s'ha centrat en els beneficis del corredor mediterrani
El corredor mediterrani i els seus beneficis i reptes per l'economia catalana i europea han estat aquest dilluns els elements de debat d'un seminari a la London School of Economics que ha comptat amb la presència de l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa. El polític català ha destacat en un acte a la prestigiosa universitat britànica que 'no hi ha cap ciutat a Europa amb tant potencial com Barcelona'. Durant el seminari, els participants han debatut sobre els reptes del corredor mediterrani, ara que ja és una prioritat de la Comissió Europea. Tremosa ha remarcat que en el futur Barcelona i València podrien superar la zona de Londres pel que fa a importància portuària europea.
'En un rànquing molt estable de les 15 regions portuàries des del 1985 fins el 2009 l'única regió portuària que creixia amb força era la dels ports de Barcelona i València, que han tingut un creixement espectacular fins a la quarta posició, empatats amb Londres i amb perspectiva d'esdevenir la tercera regió portuària el 2015', ha explicat Tremosa.Ramon Tremosa ha destacat davant del públic anglès que el corredor mediterrani és una infraestructura que permetrà 'relligar el nord i el sud d'Europa' i acabar amb les 'divergències' entre les regions de la Unió Europea.
La necessitat de mantenir obert i estable el Canal de Suez tot i els canvis polítics a Egipte, la cooperació entre els ports de Barcelona i València tot i les possibles rivalitats locals o els reptes que suposaria el desglaç complert de l'Àrtic han estat alguns dels altres temes que han despertat l'interès del públic britànic que ha assistit al seminari de Tremosa.
L'eurodiputat de CiU ha destacat que seria 'un desastre' que s'arribés a tancar el Canal de Suez per l'evolució política a Egipte. Tremosa ha indicat que la Comissió Europea analitza de prop tots els esdeveniments polítics posteriors a la 'primavera àrab' per evitar qualsevol moviment que perjudiqués el comerç marítim entre Àsia i el Mediterrani.
Tremosa ha explicat que el desglaç de l'Àrtic no tindria un gran impacte en un port com Barcelona, fort i ben interconnectat amb Europa, perquè només seria més competitiu per les ciutats que estan 'des de Beijing cap amunt'. En aquest sentit, Tremosa ha indicat que els principals ports de la Xina, Vietnam o Indonèsia continuarien trobant molt més rendible transportar les mercaderies pel canal de Suez i cap al Mediterrani.
L'eurodiputat també ha destacat que Barcelona té un gran potencial perquè és una de les poques ciutats d'Europa que té un port i un aeroport molt propers. A més, ha indicat que les noves necessitats dels transportistes, que en el futur necessitaran ports més profunds, fa a Catalunya més competitiva respecte de zones del nord d'Europa tradicionalment usades com a entrada de mercaderies al continent.
Tremosa ha aprofitat l'ocasió per presentar la versió anglesa del seu llibre sobre les infraestructures portuàries del mediterrani, 'Catalonia, an emerging economy'.