
Àngel Ros defensa un 'canvi' perquè el PSC sigui referent del catalanisme progressista
El candidat a primer secretari del PSC es mostra a favor del diàleg però sense que hi hagi candidatures predefinides abans del congrés del partit
El candidat a primer secretari del PSC i alcalde de Lleida, Àngel Ros, defensa la necessitat que hi hagi diàleg entre tots aspirants a liderar el partit amb l'objectiu d'aconseguir una 'unitat pel canvi'. Però, segons Ros, aquestes converses no han de suposar que s'arribi al congrés dels pròxims 16, 17 i 18 de desembre amb 'candidatures predefinides i pactades'. Ros ha apostat perquè primer el congrés decideixi el rumb del partit i, després, es busqui la màxima unitat pel canvi. Un canvi que, per Ros, suposaria que el PSC torni a ser el referent del catalanisme progressista.
Preguntat per la possibilitat d'arribar a un acord amb l'exalcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, Ros ha manifestat la seva voluntat de parlar amb tots els candidats a ser primer secretari del PSC. 'Tots hem de parlar amb tots i ser capaços de fer un congrés en què no hi hagi candidatures predefinides i pactades', ha assegurat. D'aquesta manera, ha apostat perquè hi hagi les 'garanties absolutes' d'un debat lliure amb la participació dels delegats i dels militants del partit.En declaracions als periodistes en l'acte de presentació del Pla estratègic Smartcities, Ros ha defensat que es treballi per la unitat però una vegada el congrés hagi decidit el rumb del partit. 'Després de definir al congrés cap on hem d'anar, hem de mirar qui vol anar cap a aquella direcció i sumar pel canvi', ha reflexionat.
Un canvi que, per l'alcalde de Lleida, hauria de suposar que el PSC tornés a convertir-se en el referent del catalanisme progressista de Catalunya.