![doble fletxa](/img/icones/fletxa_blava.png)
Mas es compromet a renegociar el traspàs de Rodalies si governa per incloure-hi vies, estacions i trens
Vol que totes les infraestructures ferroviàries siguin de titularitat catalana
El líder de CiU, Artur Mas, s'ha compromès aquest dimecres a renegociar el traspàs de Rodalies, tancat ahir en la reunió de la comissió mixta de transferències Estat-Generalitat, perquè inclogui també vies estacions i els trens. En roda de premsa per valorar el 2009, Mas ha considerat que el que s'ha traspassat 'no és un servei ferroviari', sinó el contracte programa amb Renfe que venç el 31 de desembre del 2010, de manera que durant un any la Generalitat serà 'esclava' de l'operadora. Si bé ha assegurat que CiU 's'alegra' d'un traspàs llargament reivindicat, ha insistit que s'ha fet 'a mitges'. 'Com que no s'ha fet bé, ho haurem de refer si en algun moment podem estar al capdavant del Govern', ha afirmat.
En una roda de premsa més pròpia de l'obertura d'un any electoral que de valoració de l'any que acaba, Mas no ha dubtat en respondre que si guanya les eleccions i governa, 'evidentment' renegociarà el traspàs de Rodalies 'apel·lant a una cosa tant senzilla com que no pot ser que es traspassi un servei sense trens, vies i estacions'.Per Mas, sense la infraestructura 'no s'ha traspassat Rodalies, s'ha traspassat un contracte programa', el de l'Estat amb Renfe. Precisament ha alertat que durant el 2010, que el contracte programa amb Renfe encara estarà vigent, la Generalitat serà 'esclava' d'aquest compromís.
Això sí, ha volgut deixar clar que la federació 's'alegra' d'un traspàs llargament reivindicat, tot i que ha dit que 'l'entristeix' que s'hagi fet 'a mitges' i quedi 'coix', de manera que 'és un tema que deixem obert, perquè no donarem per bona una cosa que no ho és'. El líder de la federació creu que el cas del traspàs de Rodalies és un exemple de les 'renúncies' del Govern que presideix José Montilla en matèria d'autogovern. També ho ha situat com un 'incompliment' de l'Estatut, com també ha citat en aquest sentit el finançament.
A més, també ha reclamat el traspàs de la gestió dels trens de Regionals, que la Generalitat i l'estat començaran a negociar el gener. L'objectiu de Mas és que totes les infraestructures ferroviàries siguin de titularitat catalana. A més, també ha advertit que CiU no donarà per bones 'minories de bloqueig o drets de veto' de la part catalana en el consorci de gestió de l'aeroport del Prat, i ha defensat que cal una majoria determinant catalana.