Les empreses no respecten la normativa d’etiquetatge en català
Segons informa la Plataforma per la Llengua, tan sols una empresa compleix la llei que es va aprovar fa un any i mig
Les grans empreses multinacionals no respecten el Codi de Consum aprovat fa un any i mig que estableix que l’etiquetatge a Catalunya s’ha de fer, com a mínim, en català. Segons informa la Plataforma per la Llengua, el proper dilluns 23 de gener finalitza el termini per adaptar-se a la normativa i les grans empreses no han fet les modificacions pertinents en el seu etiquetatge. Tan sols una de les 30 grans marques ho ha fet. La Plataforma per la llengua ha denunciat aquest fet i demana a la Generalitat que prengui les mesures pertinents per fer complir la normativa a les empreses que no l’han respectat.
El Codi de Consum aprovat al juliol del 2010 estableix que l’etiquetatge s’ha de fer com a mínim en català a Catalunya. La gran majoria de les empreses no s’han adaptat a la llei. Així, les grans multinacionals com Coca-cola, Fanta, Nescafé, Kellog’s o Evax, entre moltes altres, no han respectat la normativa. Tan sols San Miguel s’ha adaptat a la llei d’etiquetatge.La Plataforma per la Llengua ha denunciat aquest fet i demana al Govern de la Generalitat que faci “els passos pertinents” per tal de fer complir la llei. L’objectiu del Codi de Consum és la normalització lingüística del català.
El precedent per a l’aprovació del nou Codi de Consum va ser una llei de fa vint anys emmarcada dins de l’Estatut del Consumidor. Aquesta llei disposa que els consumidors catalans tenen el dret de rebre les informacions pertinents sobre el consum en llengua catalana. En aquest sentit, preveia que es desenvolupés un reglament per obligar a les empreses a respectar aquesta llei. Les empreses han tingut doncs, de fet, gairebé vint anys per adaptar el seu etiquetatge a l’ús de la llengua catalana.