UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.171' ) WHERE id_article = 18549 Comencen les rebaixes amb descomptes del 40 al 70% ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 06:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Comencen les rebaixes amb descomptes del 40 al 70%

Les previsions indiquen bones vendes els primers dies amb descomptes

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Aquest dijous comencen les rebaixes d'hivern, amb descomptes que d'entrada poden ser d'entre el 40 i el 70%. El sector del comerç hi arriba amb unes bones perspectives tenint en compte l'actual marc de crisi. El president de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile, diu que en principi s'esperen unes vendes 'molt similars' a les rebaixes de l'any anterior però 'difícils' de superar tenint en compte que s'han reduït els marges o augmentat els descomptes. Les previsions apunten a una facturació a tot el país d'entre 900 i 1000 MEUR. El sector del tèxtil és el principal protagonista d'aquestes rebaixes perquè concentrarà entre el 70 i 80% del total de les vendes.
rebaixes
Comparteix
   

Les previsions de la Confederació de Comerç de Catalunya són que el calendari ajudi a una bona arrencada de les rebaixes. El fet que l'inici d'aquest període comenci en dijous i que divendres sigui un 'mig pont' - hi ha ciutats on els escolars fan festa- fan pensar que els primers dies poden ser molt bons pel que fa a les vendes. L'any passat les rebaixes van arrencar amb descomptes per sota dels d'aquest any. Llavors els descomptes de sortida van ser d'entre un 40 i un 50%.

Fraile considera que tot i que hi hagut una 'anticipació' de vendes a causa dels descomptes que han fet molts establiments durant la campanya de Nadal aquest fet no ha de perjudicar les rebaixes. Un aspecte que pot beneficiar les vendes potser l'anunciada arribada d'una onada de fred. El president de la Confederació de Comerç de Catalunya admet que si gener i febrer són 'inestables' en el terreny meteorològic això pot beneficar la venda de roba d'abric degut que aquest hivern no ha estat especialment fred. A més, aquest fet també beneficiaria les famílies que podrien comprar roba d'abric 'més barata' gràcies a les rebaixes.

Tot i l'augment de l'atur i el context de crisi, Miquel Àngel Fraile considera que això s'equilibrarà perquè degut a la situació les famílies han augmentat el seu nivell d'estalvi. Factors com que s'ha reduït l'import de hipoteques, la baixada dels preus dels carburants o que els salaris de determinats col·lectis hagin augmentat per sobre de l'IPC poden provocar que davant 'd'ofertes i preus interessants el consum augmenti'.

La campanya de Nadal ha donat, segons admet Fraile, alguns 'inputs' positius. Per exemple hi hagut un 'canvi' de tendència molt important en el sector de l'electrònica de consum que ha augmentat de vendes en un 5%. Aquest augment demostra, segons Fraile, que els consumidors disposen de diners i que quan les ofertes són bones 'reaccionen positivament'.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.