
La Caixa confirma que 160.000 clients amb preferents han hagut de comprar accions
Isidre Fainé assegura que l'oferta de canvi suposa una millora de la rendibilitat
El conseller delegat de CaixaBank, Joan Maria Nin, ha admès que fins aquest divendres, 160.000 clients afectats pel canvi regulatori de les participacions preferents de La Caixa, el 90% del total d'afectats, han acceptat la proposta de canvi que se'ls ha ofert. El president, Isidre Fainé, ha assegurat que la proposta suposa canviar les participacions preferents en un 30% en accions de CaixaBank, cosa que les fa més líquides, perquè es poden vendre en qualsevol moment a la borsa. El 70% restant es converteix en bons a un 5% d'interès, assegura més rendibilitat del 3% que han vingut cobrant els afectats aquests últims anys. D'aquesta manera, La Caixa ha aconseguit capitalitzar-se per la via del sí o sí: o acceptes la proposta o et quedes amb els teus estalvis enterrats a perpetuïtat .
Les participacions preferents és un producte financer d'alt risc que La Caixa va col·locar entre els seus clients el 1999. Segons Fainé, en el transcurs d'aquests anys l'entitat d'estalvi ha retribuït als propietaris d'aquest producte en una mitjana del 3%.El president de CaixaBank ha dit que ara, davant d'un pròxim canvi regulatori, la direcció de l'entitat s'havia plantejat 'avançar-se' a la nova normativa i oferir un canvi on el client obtingués una millora de la seva liquiditat, més capacitat de vendre l'actiu i obtenir diners, i una millor rendibilitat de la inversió, però també amb risc. Per Fainé, aquests dos objectius es complien amb l'oferta feta per La Caixa.
CaixaBank ha ofert els clients afectats un nou producte que suposa canviar un 30% del valor de les preferents en accions de CaixaBank i un 70% en bons a un tipus d'interès del 5%, una retribució 2 punts percentuals per sobre del 3% que han retribuït aquests últims anys.
Joan Maria Nin ha informat que amb 20 dies hàbils, 160.000 clients de preferents, el 90% del afectats, han acceptat les condicions de l'oferta de CaixaBank. El conseller delegat ha reconegut que tot canvi que es planteja en un producte d'estalvi, provoca un 'fregament' en la relació amb el client, cosa que ''s'entén'' perfectament.
El conseller delegat ha dit que durant les pròximes setmanes altres entitats financeres hauran de fer front aquesta canvis, per obligació del nou marc regulatori.