La Generalitat deixa enfonsar el projecte català de Spanair
La companyia està negociant amb altres aerolínies per recol·locar els seus passatgers a partir de mitjanit
La Generalitat de Catalunya ha decidit deixar caure l'aerolínia Spanair després que Qatar Airways hagi decidit no entrar com a soci industrial a la companyia. Spanair suspendrà la seva activitat previsiblement després del Consell d'Administració de l'empresa que es celebra aquesta tarda a Barcelona. Fonts de Spanair asseguren que la notificació del cesament d'activitats encara no és oficial, però des del seu web ja no es poden comprar bitllets.
L'aerolínia Spanair ha decidit aturar totes les operacions a partir d'aquesta mitjanit, segons ha acordat el consell d'administració de la companyia. La decisió arriba hores després de confirmar-se que no hi hauria acord amb Qatar Airways perquè invertís 150 milions d'euros en l'empresa. Aquest revés allunya el baló d'oxigen que necessitava Spanair per continuar operant; si a això s'hi afegeix que la Generalitat podria retirar-li les subvencions, aleshores l'asfíxia seria insuportable. Abans que el govern català hagi pres cap decisió oficial, la companyia que presideix Ferran Soriano ha decidit posar punt i final.Ara la companyia prepara la sol·licitud a Aviació Civil per suspendre l'activitat, segons ha avançat l'agència EFE. Aquesta sol·licitud es farà previsiblement quan acabi la reunió del consell d'administració que encara dura a Barcelona. Fonts de Spanair, en què treballen prop de 2.000 persones i que té una flota de 36 avions, s'han limitat a assenyalar que encara no han notificat oficialment a Aviació Civil la sol·licitud de suspensió de vols. L'aerolínia, però, ja ha recol·locat part dels passatgers en altres companyies.
L'aerolínia àrab s'ha retirat de les negociacions per comprar el 49% de les accions invertint 150 milions d'euros perquè tem que la Comissió Europea sancionés en un futur Spanair per haver rebut ajudes de les administracions catalanes des del 2009. Aquestes converses les portava personalment el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, i és que Spanair era una peça clau per l'aposta de convertir el Prat en un aeroport estratègic per a vols intercontinentals.