Les temperatures continuaran baixant i les nevades podrien allargar-se fins dilluns o dimarts
Protecció Civil manté l'alerta màxima per la neu i avisa que ara el perill és el gel
Protecció Civil manté el nivell 2 del Pla Neucat, la fase d'emergència, 'per la neu que ha caigut, la que caurà i les gelades', ha explicat el secretari general d'Interior, Joan Boada. 'El nostre consell és evitar qualsevol desplaçament sempre que sigui possible', ha insistit. Aquest divendres al matí hi ha 90 carreteres afectades per les nevades. Els bombers han fet 250 sortides aquesta nit, la majoria al Maresme i el Vallès Oriental, però a causa del vent i la pluja, 'no de la neu'. 'Encara no hem vist res', ha assegurat Joan Boada referint-se a les baixes temperatures. 'Baixaran més a partir d'aquest divendres i al llarg de tot el cap de setmana', ha assegurat el secretari, que ha recordat que el Servei Meteorològic de Catalunya 'preveu per dilluns i dimarts fortes nevades'.
La davallada tèrmica provocarà que les gelades siguin l'amenaça durant els pròxims dies, 'encara que faci sol', ha subratllat. Per aquesta raó Protecció Civil ha decidit mantenir el nivell 2 del Pla Neucat, el màxim nivell d'alerta, i aconsellar que s''evitin tots els desplaçaments que siguin possibles'.Les comarques més afectades pel temporal són les del sud de Catalunya, algunes s'han despertat amb un gruix de neu que supera els 30 cm. El temporal avança 'lentament' pel litoral del país en direcció nord, un rumb que farà que nevi 'inclús a la costa'. Aquestes nevades no preocupen massa a Interior ja que 'és poc probable que qualli'.
Hi ha més de 90 carreteres afectades: 15 d'aquestes estan tallades, en 50 són necessàries les cadenes per conduir i en 11 els camions tenen l'entrada prohibida. Els bombers han registrat al llarg d'aquesta nit 250 sortides, la majoria al Maresme i el Vallès Oriental, però no a causa de la neu, sinó de la pluja i el vent.
Friccions amb el govern francès
Boada ha retret al govern francès que ahir decidís 'tancar unilateralment l'AP-7' sense comunicar-ho abans a les autoritats catalanes. 'El més normal és que es s'intercanviï informació entre els dos països que comparteixen la via i no decidir tancar-la i informar després', ha explicat Boada.