directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 23 d'abril de 2024 08:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Nadal veu encertat que el Govern no aportés diners públics a Spanair

També alerta que l'aeroport del Prat pot haver quedat a la deriva després que s'hagi aturat el procés de privatització

Comentaris 6  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El portaveu parlamentari del PSC, Joaquim Nadal, considera encertada la decisió que el Govern va prendre divendres passat de deixar d'aportar més diners públics a Spanair. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Nadal també ha defensat l'aposta de l'anterior govern d'entrar l'any 2008 a la companyia assegurant que es va fer 'amb molta cautela' a través d'avals i sense fer aportacions directes de capital. D'altra banda, Nadal ha alertat que l'aeroport del Prat ha quedat a la deriva després que el govern espanyol hagi aturat el procés de privatització de l'aeroport. En aquest context, Nadal reclama que es torni a l'esperit de l'IESE.
joaquim nadal
Comparteix
   


Etiquetes
Nadal ha argumentat que l'anterior govern va apostar per fer costat a un conjunt d'empresaris catalans per modernitzar la companyia i donar prioritat als vols des de l'aeroport del Prat. 'Teníem algunes reserves però creiem que era un bon moment', ha afegit tot recordant que es va optar per actuar amb 'molta cautela' i fer avals a través de l'Institut Català de Finances (ICF) i no fer aportacions directes de capital. Per aquesta qüestió, Nadal creu que el Govern no s'ha de fer càrrec del deute amb Spanair ja que les aportacions han estat indirectes. 

També ha qualificat d'encertada la decisió que ha pres el govern de Mas de tallar la línia de recursos públics després que Qatar Airways descartés ser el soci industrial de Spanair. Preguntat sobre si el govern català hauria d'haver pres la decisió abans, Nadal ha evitat respondre i ha assenyalat que el Govern creia que encara ho havia una escletxa d'esperança.

Nadal ha afirmat que, en la primera fase, el sector privat va aportar tant o més capital que el sector públic, i que al cap d'un temps es van fer aportacions a través d'empreses públiques. 'Tothom veia l'operació amb interès però amb cautela, jo crec que més aviat es va ser restrictiu', ha afegit. 

En aquest context, el portaveu parlamentari ha assenyalat que Catalunya té un problema que s'ha de resoldre. Un problema de 'musculatura empresarial', perquè no s'ha tingut la capacitat de donar viabilitat a un projecte com Spanair, però també relacionat amb la societat civil i les administracions públiques que han apostat per convertit el Prat en un hub. 'Ara s'ha rebut un cop molt fort i hauríem de tornar a l'esperit de l'IESE', ha assegurat en referència a l'acte que es va celebrar l'any 2007 en favor d'una gestió individualitzada del Prat.

Nadal s'ha mostrat molt crític amb la decisió del govern espanyol d'aturar el procés de privatització del Prat i ha alertat que l'aeroport ha quedat a la deriva. En referència a les declaracions de la ministra de Foment, Ana Mato, Nadal interpreta que l'executiu de Rajoy vol la subordinació del Prat a Barajas i ha assegurat que la privatització possibilitava que hi hagués una gestió independent, autònoma i eficient de l'aeroport català. 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#6
Josep fletxa Sabadell
31 de gener de 2012, 19.39 h

I dels ajuts de la Generalitat a Ryanair, ningú en diu res? Ens es rendible el turisme low cost?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
31 de gener de 2012, 19.36 h

Pel que es veu els catalans el que fem millor és criticar-nos a nosaltres mateixos, privar-nos dels nostres drets a viure d'acord amb la riquesa generem i rebaixar l'autoestima dia si i dia també. En resum, el que fem millor és perjudicar-nos. Així ens va. El que es queixi dels 150 milions d'aportació dels fons públics no ha vist la T-2 de Madrid. El dia que jo hi vaig ser em vaig prometre que mai més passaria per Madrid per anar a l'estranger. Abans aeroports alemanys, francesos, holand... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
31 de gener de 2012, 12.43 h

Que va, només va rebre 150 milions d'euros dels nostres diners (ajuntament i generalitat). Més els que s'hauran de pagar ara en atur, etc...
Quina barra!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Joan fletxa Palamós
30 de gener de 2012, 18.41 h

#1 Exactament. Fa plorar de ràbia els governs interessats, cagats, botiflers i traidors que regeixen Catalunya. Un dia i aviat, el poble els hi haurà de passar comptes. Entre uns i altres ens han deixat als peus de la misèria.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Pep fletxa Vallès
30 de gener de 2012, 18.39 h

#1 Tot i que t'he de donar la raó amb el Zapatero, voldría recordar que la morterada de dines que s'han gastat a Barajas va començar amb Aznar (amb el suport de CiU)
Perdona, però algú t'ho havía de dir.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
30 de gener de 2012, 17.06 h

La T-1 ja va néixer tocada gracies el vostre amic zapatero, prioritzant Barajas com a gran aeroport espanyol per sobre de qualsevol altre i si aquest altra es Català millor.

L'aeroport del Prat ha quedat a la deriva gracies al vostre govern de submissió a Zapatero i a l'estat espanyol, i avui gracies a un altre govern que ja no es posa de genolls sinó sense pantalons i a quatre potes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.