Nadal veu encertat que el Govern no aportés diners públics a Spanair
També alerta que l'aeroport del Prat pot haver quedat a la deriva després que s'hagi aturat el procés de privatització
El portaveu parlamentari del PSC, Joaquim Nadal, considera encertada la decisió que el Govern va prendre divendres passat de deixar d'aportar més diners públics a Spanair. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Nadal també ha defensat l'aposta de l'anterior govern d'entrar l'any 2008 a la companyia assegurant que es va fer 'amb molta cautela' a través d'avals i sense fer aportacions directes de capital. D'altra banda, Nadal ha alertat que l'aeroport del Prat ha quedat a la deriva després que el govern espanyol hagi aturat el procés de privatització de l'aeroport. En aquest context, Nadal reclama que es torni a l'esperit de l'IESE.
Nadal ha argumentat que l'anterior govern va apostar per fer costat a un conjunt d'empresaris catalans per modernitzar la companyia i donar prioritat als vols des de l'aeroport del Prat. 'Teníem algunes reserves però creiem que era un bon moment', ha afegit tot recordant que es va optar per actuar amb 'molta cautela' i fer avals a través de l'Institut Català de Finances (ICF) i no fer aportacions directes de capital. Per aquesta qüestió, Nadal creu que el Govern no s'ha de fer càrrec del deute amb Spanair ja que les aportacions han estat indirectes.També ha qualificat d'encertada la decisió que ha pres el govern de Mas de tallar la línia de recursos públics després que Qatar Airways descartés ser el soci industrial de Spanair. Preguntat sobre si el govern català hauria d'haver pres la decisió abans, Nadal ha evitat respondre i ha assenyalat que el Govern creia que encara ho havia una escletxa d'esperança.
Nadal ha afirmat que, en la primera fase, el sector privat va aportar tant o més capital que el sector públic, i que al cap d'un temps es van fer aportacions a través d'empreses públiques. 'Tothom veia l'operació amb interès però amb cautela, jo crec que més aviat es va ser restrictiu', ha afegit.
En aquest context, el portaveu parlamentari ha assenyalat que Catalunya té un problema que s'ha de resoldre. Un problema de 'musculatura empresarial', perquè no s'ha tingut la capacitat de donar viabilitat a un projecte com Spanair, però també relacionat amb la societat civil i les administracions públiques que han apostat per convertit el Prat en un hub. 'Ara s'ha rebut un cop molt fort i hauríem de tornar a l'esperit de l'IESE', ha assegurat en referència a l'acte que es va celebrar l'any 2007 en favor d'una gestió individualitzada del Prat.
Nadal s'ha mostrat molt crític amb la decisió del govern espanyol d'aturar el procés de privatització del Prat i ha alertat que l'aeroport ha quedat a la deriva. En referència a les declaracions de la ministra de Foment, Ana Mato, Nadal interpreta que l'executiu de Rajoy vol la subordinació del Prat a Barajas i ha assegurat que la privatització possibilitava que hi hagués una gestió independent, autònoma i eficient de l'aeroport català.