Neix una xarxa social per als aficionats al vi
Vinthink és una plataforma creada per una parella catalana per a consumidors i professionals del món del vi
Dos bagencs han creat una de les primeres xarxes socials de l'Estat per als aficionats i professionals del món del vi. Es tracta de Vinthink, una plataforma en què els usuaris poden fer recomanacions i comentaris sobre els vins que tasten. Una de les creadores de la xarxa, Gemma Rojas, ha explicat a l'ACN que 'els cellers solen fer notes de tast i descripcions tècniques que molta gent no entén'. Segons Rojas, 'el boca-orella funciona molt bé en el món dels vins i Vinthink potencia aquest contacte entre els consumidors'. En tan sols un mes, la xarxa ja compta amb uns 1.500 usuaris i té una base de dades de 58.000 vins i caves d'11.000 cellers de Catalunya, Espanya, França, Itàlia i els Estats Units.
Una de les creadores de Vinthink, Gemma Rojas, ha explicat a l'ACN que la idea va néixer en un sopar amb el seu marit, Josep Mª Pinyol. No recordaven el nom d'un vi que els havia agradat, ni tampoc l'anyada ni el celler. Per evitar aquest problema, Pinyol, que és enginyer informàtic de professió, va decidir crear un programa per a la PDA que ha anat evolucionant fins a convertir-se en una xarxa social.Pinyol ha explicat que Vinthink permet fer valoracions i recomanacions, cercar cellers segons la zona i la Denominació d'Origen o bé, fer una llista dels vins preferits. A més, es poden crear esdeveniments relacionats amb el món vitivinícola i, en el cas de buscar un vi i no trobar-lo, es pot donar d'alta i pujar la foto per tal que quedi en el registre de vins de la xarxa. El creador de Vinthink ha explicat que els usuaris poden tenir perfils públics, als quals pot seguir tothom qui vulgui, i d'altres de privats, que per seguir-los cal que aprovin una petició prèvia d'amistat.
Un geolocalitzador de vins
El web també compta amb una aplicació gratuïta per a iPhone, Facebook i Twitter. En el cas del telèfon mòbil, l'aplicació té les mateixes característiques que la pàgina web, però a més compta amb un geolocalitzador que permet saber quins cellers i vins són propis de cada zona i les activitats relacionades amb el món del vi que s'hi duen a terme.
Una xarxa social també per als cellers
El web també disposa de la plataforma Vinthink Professional pensada per a cellers i empreses del sector. Segons Rojas, a través d'aquesta opció, els cellers poden promocionar els seus productes i, alhora, conèixer les tendències i els gustos dels consumidors.
Ser presents a Vinthink és totalment gratuït per als usuaris perquè, segons Pinyol, no es vol 'atabalar' l'usuari amb publicitat. Tot i això, la plataforma també disposa d'una opció de pagament per als elaboradors de vi i cava que, entre d'altres avantatges, dóna als cellers i als seus productes un millor posicionament dins la xarxa social. D'aquí és d'on s'obtenen els recursos econòmics de Vinthink que, segons Rojas, 'de moment són molt minsos'. Però la xarxa tot just acaba de començar.