Els Transports Municipals de Barcelona no van a l’hora
L’amenaça d’un vaga durant el Mobile World Congres posa al descobert la crisi de TMB, una vaga evitable si les coses s’haguessin fet bé
Promeses electorals no incomplides, excés de càrrecs directius, sous sobre dimensionats, pagament de dietes als càrrecs polítics, tarifes del transport públic extremadament cares, relacions prepotents amb els treballadors, tractes de favor i com a resultat una vaga de metro i bus en ple congrés estrella de la Barcelona del disseny en la que tothom hi perd. Malgrat que TMB lamenta la convocatòria de vaga i dóna les culpes a la CGT per ser intolerant i mancada de diàleg, trobem a faltar una certa autocrítica per part seva en no reconèixer cap error en la seva gestió.
És evident que la manca de capacitat de les diferents opcions polítiques que han dirigit l’empresa és una part clau en la situació actual. La prova més evident són els preus del transport públic, els més elevats de l’estat i dels més cars d’Europa, fruit sens dubte de la discriminació que pateix també el transport de Barcelona amb els diners que aporta l’Estat. Madrid rep molts més diners que Barcelona i com a resultat el preu no és competitiu.Per arreglar-ho no serveix anar contra el més dèbil, cal atacar el problema, i la direcció de TMB i els seus càrrecs polítics han de lluitar per aconseguir un tracte just i de compliment de la llei en les ajudes del transport públic.
Què ha passat amb la web que venia targetes de transport més econòmiques?
A primers de gener dos joves enginyers creen un sistema de patrocini que rebaixava el preu de les targetes de transport. L’èxit va ser considerable i va comportar nervis a la direcció de TMB. Als pocs dies la pàgina web va quedar muda i porta des d’aleshores un únic missatge: “Estem resolent uns assumptes. Treballem per estar de nou amb tots vosaltres en breu. Us anirem comunicant qualsevol novetat mitjançant el twitter @promobilletes. Us agraïm la vostra comprensió.” Resulta que el Twitter dels dos enginyers segueix des de principis de gener amb les mateixes bones paraules. Potser TMB ha tallat de cop una iniciativa que ha evidenciat que es poden fer accions senzilles per abaratir costos?
Què passarà amb la iniciativa T-11 que l’alcalde Trias vol impedir?
La iniciativa T-11 impulsada per la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), consisteix a regalar la targeta T-10 exhaurida perquè algú aprofiti el temps que resta de la desena validació. L’alcalde Trias s’ha mostrat contrari a la iniciativa i ha assegurat que intentarà que no vagi endavant.