El PP fa la feina bruta als mitjans privats
Dimecres al Parlament de Catalunya es votarà una esmena presentada pel PP que pretén deixar Catalunya Ràdio sense publicitat en el futur, i augmentar els beneficis d’empreses privades a costa del servei públic.
Aprofitant un seguit de reformes al sector audiovisual català, el PP obre la porta a través d’una esmena, a l’eliminació de la publicitat a Catalunya Ràdio. L’esmena és una clara ofensiva contra els mitjans públics de Catalunya que, amb l’excusa de la crisi, pretén també debilitar el model públic, afavorir el sector privat, i atacar la llengua, la cultura i a la normalització lingüística del país. El Parlament té la última paraula, però tot sembla indicar que el PP tindrà el suport de CiU per tirar endavant la mesura controvertida. Moltes veus consideren que la iniciativa fa el joc a determinats grups de comunicació privats que ambicionen la publicitat i les audiències dels mitjans públics catalans, tot plegat amb el fals pretext que els recursos destinats a TV3 i Catalunya Ràdio són desproporcionats, i que fan competència deslleial en publicitat i continguts.
El comitè d’empresa de Catalunya Ràdio ha fet públic un extens informe sobre la publicitat a l’ens que desmenteix aquest fals pretext, ja que les xifres demostren que l’impacte de la crisi en el sector privat és inferior al que té el sector públic. El que queda clar és que en la seva proposta el PP obvia les substancioses subvencions públiques que reben mitjans privats.Hi ha qui va més enllà i veu, en el gest del PP, un cop de mà a la guerra subtil que el grupo Godó està fent des de fa mesos contra els mitjans de comunicació públics de Catalunya.
La Plataforma en defensa del servei públic de ràdio i televisió de Catalunya, proposa la signatura d’un manifest en defensa dels mitjans de comunicació públics catalans que ja compta amb centenars de signatures.