
El Govern pretén endossar unes Eurovegas que no vol ningú
Els ajuntaments de Gavà i del Prat de Llobregat, dos dels principals candidats a rebre la inversió, s'han mostrat contrariats d'acollir les Eurovegas als seus municipis
Mentre el Govern de CiU insisteix en aconseguir que les Eurovegas es situin a Catalunya, els candidats a rebre les instalacions ja se'n desmarquen. Els ajuntaments del Prat de Llobregat i de Gavà estan contrariats per ser un dels destins escollits per Mas, i ja avisen de les seves reticències. L'alcalde de Gavà (PSC) veu 'una contradicció absolut' entre l'Eurovegas i el model de creixement de la seva ciutat, mentre que l'alcalde del Prat (ICV) considera que l'Eurovegas està basat en 'l'addicció al joc, les drogues i la prostitució'. Malgrat tot, el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, no deixarà d'intentar-ho.
L'alcalde del Prat, Lluís Tejedor (ICV), ha expressat aquest dimecres la seva oposició terminant a la d'instal·lació del macrocomplex de casinos Eurovegas al seu municipi; una possibilitat que la Generalitat estaria estudiant segons algunes informacions de premsa. Tejedor s'ha mostrat 'indignat' pel fet que el Govern no li hagi comunicat res i 'trist com a ciutadà de Catalunya' per la possibilitat que 'ens deixéssim enlluernar per un model de desenvolupament' basat, segons ell, en 'l'addicció al joc, les drogues i la prostitució'. L'ecosocialista ha advertit, doncs, que 'no permetria mai' que l'Eurovegas s'instal·lés en uns terrenys al Prat que, ha recordat, estan compromesos per fer-hi el Prat Nord.Per la seva banda, l'alcalde de Gavà, Joaquim Balsera (PSC), no ha estat tan contundent. Ha dit que estan disposats a escoltar però ha alertat que 'és una contradicció amb el model de ciutat' que tenen. 'Avui per avui això és una contradicció absoluta amb el nostre model de creixement urbà, amb la nostra forma d'entendre la ciutat, amb el que hem fet durant aquests darrers trenta anys; que és un creixement tranquil, que és buscar un equilibri econòmic malgrat aquesta crisi que estem tenint', ha afegit. El també president del Baix Llobregat s'ha mostrat a l'expectativa de propostes, però ha traçat, això sí, una línia vermella: 'a Gavà no hi haurà cap illa de privilegis impositius; de cap manera'. Balsera també ha aprofitat per lamentar que el Govern no hagi consultat als municipis la proposta.