L'empresariat català se n'ha cansat: ultimàtum al Govern espanyol per la gestió del Prat
La patronal Foment del Treball, la Cambra de Comerç, el Cercle d'Economia i el RACC han decidit fer front comú
Més de 150 entitats econòmiques empresarials i socials catalanes, ja fa quasi quatre mesos, reclamaven una nova gestió per a l'aeroport del Prat. Els creadors d'aquell acte, l'anomenat GTI-4, vista la immobilitat i la no-gestió del govern de l'Estat espanyol, han decidit passar a l'acció: han elaborat una carta molt dura cap a l'executiu.
Diuen que la unió fa la força. Sigui cert o no, l'empresariat català ho té clar. Tant és així que els principals representants del sector s'han unit per reclamar amb força el govern de l'Estat espanyol que actuï ja sobre la gestió de l'aeroport del Prat.La patronal Foment del Treball, la Cambra de Comerç, el Cercle d'Economia i el RACC han decidit fer front comú i han donat un últim avís a Zapatero i al seu govern. Com ho han fet? Amb un contundent document en què exigeixen una gestió privada i amb criteris empresarials de l'aeroport. Els empresaris asseguren que ja no els valen només "fins ara només hi ha hagut bones paraules però poca cosa més, i que el crèdit d'aquestes bones paraules ja s'ha esgotat". A més, han afegit amb to d'amenaça que qui posi pals a les rodes a aquest canvi, ho acabarà notant a les urnes.
Què reclamen?
La proposta de gestió del Prat feta pels empresaris en la carta demana:
- Proposen que la titularitat continuï sent de l'Estat, però la gestió sigui descentralitzada a través d'unes entitats autònomes.
- L'entitat gestora pagaria un cànon a l'Estat per la concessió de l'aeroport i, a més a més, es crearia un fons de cooperació per ajudar a finançar els aeroports deficitaris.
- La direcció aniria a càrrec d'un consell d'administració professionalitzat, sense participació política. S'encarregaria, per exemple, de la política comercial, de les inversions o de la gestió dels slots, és a dir, dels permisos d'enlairament.