Front comú d'empresaris i sindicats gironins per reclamar la gestió de l'aeroport de Girona
Defensen que la força de l'aeroport és degut a la tasca de Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç.
L'empresariat gironí i els sindicats CCOO i UGT han fet front comú per reclamar que l'aeroport de Girona-Costa Brava es gestioni des del territori. La demanda s'ha acordat durant una reunió d'urgència del Grup Impuls per Girona (GIC), que aplega els principals representants econòmics de la demarcació. El GIC i els sindicats sostenen que la velocitat de creuer que ha assolit l'aeroport és fruit de la promoció comercial i la 'tasca compartida' entre Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç. 'Això confirma que des de Girona estem preparats per gestionar professionalment la promoció comercial de la infraestructura' recull l'acord adoptat pel GIC, que es farà arribar tant al govern català com a l'estatal.
La proposta per reclamar la gestió territorial de l'equipament aeroportuari s'ha adoptat aquest mateix dimecres durant una reunió d'urgència del GIC amb els dos secretaris generals de CCOO i UGT a la demarcació, Bartomeu Compte i Dolors Bassa. El GIC aplega els principals representats de l'empresariat gironí, i el formen les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà), les patronals Pimec i Foeg i el Fòrum Carlemany.A la trobada s'ha posat sobre la taula el futur de les connexions aèries gironines. El GIC i els dos sindicats coincideixen a destacar que la proposta de l'Estat sobre la gestió de l'aeroport del Prat és 'un avenç que s'apunta per trencar el model de gestió centralista'. Tot i això, però, també expressen els seus dubtes sobre 'els detalls de les mesures concretes'.
Aprofitant aquest debat, el GIC considera que les 'infraestructures de transports, ports i aeroports s'han de regir des del territori'. Segons remarca el Grup i els dos sindicats, 'aquesta demanda cal basar-la amb l'article 140 de l'Estatut, que marca com a competència exclusiva de la Generalitat el règim jurídic, la planificació i la gestió dels ports, aeroports, heliports i altres infraestructures'.
En aquest punt, l'empresariat i els sindicats recorden que, durant la negociació de l'Estatut, 'ja es va deixar perdre la possibilitat de gestionar com a mínim els aeroports de Girona, Reus i Sabadell'. Per això, sostenen que ara no es poden permetre més retards 'i que s'esgotin les actuals legislatures catalana i espanyola per tornar-nos a quedar a mitges'.
L'escrit que s'ha consensuat a la reunió recull que 'cal passar dels bons desitjos i les paraules agraïdes a la ferma assegurança legal del poder determinant i decisori dels actors locals en la gestió comercial' de l'aeroport de Girona. Per reforçar la seva tesi, el GIC, CCOO i la UGT recorden la velocitat de creuer que ha assolit l'aeroport en els darrers anys, i que li va permetre tancar el 2009 amb més de cinc milions de passatgers.
Estem preparats
'La bona feina de promoció comercial de la Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç ha permès' aquest balanç, recull l'acord. I afegeix: 'Aquesta reeixida tasca compartida pels actors gironins, tot i no tenir cap poder a l'aeroport confirma que estem preparats des de Girona per gestionar professionalment i amb reconeixement real la promoció comercial de la infraestructura aeroportuària de les nostres comarques'.
L'acord que s'ha adoptat durant la reunió d'urgència es farà arribar ara al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i al Ministeri de Foment espanyol 'perquè en el procés negociador no es torni a perdre l'oportunitat d'ara fa quatre anys', conclou el text.