La Junta Electoral regula els usos d'Internet i els SMS en campanya
Davant l'imparable augment de les noves tecnologies de la informació
La Junta Electoral Central ha limitat la propaganda via SMS o Internet en els períodes de campanya electoral, davant el creixement exponencial que han experimentat aquests nous canals d'informació els últims anys.
La Junta Electoral Central (JEC) s'ha actualitzat i de cara a les properes municipals ja regularà la publicitat a Internet i a través dels missatges de mòbil SMS. Per fer-ho ha aprovat una instrucció que aclareix que les prescripcions vigents en matèria de campanya electoral s'aplicaran a la difusió de missatges a través d'aquestes noves tecnologies de la informació. La limitació afectarà webs, fòrums, xats, correu electrònic o missatges de telefonia mòbil.La junta s'ha vist superada davant el "vertiginós desenvolupament que les tecnologies de la informació i la comunicació han tingut des de l'aprovació de la Llei Orgànica del Règim Electoral General", i recordant anteriors comicis, aclareixen que han pres la decisió ja que "en recents processos electorals ja van produir-se diversos incidents deguts a la utilització d'aquest tipus d'instruments".
La Junta Electoral ha fet cas a les recents informacions que apunten que la publicitat preferirà Internet. De fet ahir La Vanguardia es feia eco d'un estudi que assegura que els ciutadans de l'Estat espanyol s'informen majoritàriament per Internet (un 34%) i només després a través de la premsa escrita (26%), la televisió (25%) i la ràdio (11%).