UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.87' ) WHERE id_article = 1881 Dins l'Àrea Metropolitana de Barcelona, tothom a 80 km/h ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 05:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Dins l'Àrea Metropolitana de Barcelona, tothom a 80 km/h

El Govern aprova avui el pla que limita la velocitat a la conurbació urbana

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

S'ha acabat allò d'anar a 120 si estem en una via ràpida situada a la zona 1 de l'àrea metropolitana de Barcelona. A partir d'ara només estarà permès circular a 80 km/h. Aquest pla s'aprovarà avui des del govern català. El pla està enfocat bàsicament a reduir la contaminació que provoquen les grans quantitats de cotxes que circulen per l'àrea metropolitana.
c-58 autopista barcelona catalunya cotxes velocitat
Un tram de la C-58

Comparteix
   


Etiquetes
Avui, aquest matí, s’aprovarà el pla que limitarà la velocitat de tot vehicle a 80 quilòmetres per hora en tota la zona de l'àrea metropolitana de Barcelona.

El Govern, aprovant aquest pla, contràriament al que un pugui pensar, està enfocat bàsicament a reduir la contaminació que provoquen les grans quantitats de cotxes que entren i surten en els desplaçaments pendulars típics dels dies feiners. La reducció de la velocitat també redueix el consum i, per tant, l'emissió del CO2 que expulsen els cotxes.

A més de l'objectiu de reduir la contaminació de la ciutat de Barcelona i rodalies, secundàriament s'evitaran també riscos vinculats amb els accidents.

El conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, en la roda de premsa que cada dimarts fa el Govern per informar dels acords de l'Executiu, donarà tota mena de detalls sobre el pla.

On afecta el pla?

Per entendre’ns, el pla afectarà la zona 1 de l'àrea metropolitana. Això és tradueix en un total de setze municipis del Barcelonès, el Vallès Occidental i el Baix Llobregat. Aquí estarà prohibit superar els 80 km/h, tant a les carreteres dels municipis com a les vies ràpides.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
jordi fletxa l'h
10 de juliol de 2007, 22.56 h

Demà pel matí,m'en vaig a comprar un carro i un burro per circular per l'àrea metropolitana!!
La meva producció baixarà,però a qui li importa??el important es pensar en el futur del planeta!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.