Castelldefels demana explicacions a AENA per haver quadruplicat els vols per sobre el municipi
El 8% de vols per sobre Castelldefels promesos per AENA ha estat superat fins a arribar al 30% actual
L'Ajuntament de Castelldefels (Baix Llobregat) ha reclamat a AENA la convocatòria d'una reunió del Grup de Treball Tècnic de Soroll davant del "fort" impacte acústic que s'està produint en alguns barris de la ciutat per l'activitat de l'aeroport. Segons el consistori, AENA hauria d'informar respecte a l'"increment" sobre el percentatge teòric inicialment previst per les operacions de vol en configuració no preferent, l'impacte acústic ocasionat per la configuració est sobre els barris de Castelldefels i l'aplicació d'aquesta configuració per qüestions operatives. El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Castelldefels, Pedro Sanz, ha explicat que "les expectatives marcades per AENA no s'estan complint, ja que les previsions eren que sobre Castelldefels passarien el 8% de les operacions i ara estem en el 30%".
Amb la configuració habitual, els avions s'enlairen de l'aeroport del Prat en direcció al mar i aterren procedents de Barcelona. En canvi, amb la configuració est els avions aterren sobrevolant Castelldefels "a poca altura i provocant moltes molèsties", ha explicat Sanz.Segons el primer tinent d'alcalde, "a part de les causes meteorològiques, AENA diu que canvia la configuració per obres a l'aeroport o per congestions de trànsit, cosa del que mai no s'havia parlat".
A més d'aquesta situació, l'Ajuntament de Castelldefels també ha expressat la seva "disconformitat" amb l'anunci d'AENA que durant aquesta setmana tancarà la tercera pista en horari nocturn per motius de "treballs". Del 9 al 12 de juny la pista no funcionarà de les 23 a les 01.59 hores, i del 10 al 13 de juliol de les 2 a les 6 hores. Això implicarà que els avions operin per la pista principal sobrevolant Castelldefels.