El RACC i els sindicats s'oposen als 80 km/h a l'àrea metropolitana de Barcelona
L'associació automobilística creu que caldrien límits variables, mentre que CCOO i UGT aposten per incrementar el transport públic per reduir les emissions
La mesura de la Generalitat de Catalunya de limitar la velocitats a les vies dels 16 municipis que integren l'àrea metropolitana de Barcelona a 80 quilòmetres hora ha iniciat un fort debat a la societat catalana. El RACC proposa que el límit de velocitat sigui "variable" en funció de la congestió, mentre que els sindicats aposten per reduir les emissions de CO2 d'una manera alternativa que passaria per augmentar el transport públic, ja que limitar la velocitat "augmentarà les hores de cua per entrar a Barcelona".
Amb la limitació de velocitat les cues per entrar a Barcelona augmentarien, segons els sindicats
Comparteix
TweetEtiquetes
El director tècnic de la Fundació RACC, Pere Sauret, ha explicat que l'entitat ja va presentar al·legacions al pla de la Generalitat en la fase de tramitació. Tot i això, només es van acceptar en el cas de la segona corona, però no en les localitats més pròximes a la capital catalana.
El RACC és favorable a la millora de la qualitat ambiental, però considera que aquest límit imposat pot ser, fins i tot, contraproduent. Per això, Sauret ha exemplificat que molts conductors que circulin per autovies o autopistes a 120 quilòmetres per hora, quan arribin a la primera corona i redueixin a 80 quilòmetres per hora, baixaran també la marxa, de manera que contaminaran més.
Els sindicats aposten pel transport públic
Per la seva banda, els sindicats CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya consideren que la mesura serà "insuficient" per millorar la mobilitat i l'emissió de gasos contaminants si no s'acompanya d'un ampliació en l'oferta del transport públic.
El secretari general d'UGT de Catalunya, Josep Maria Àlvarez, ha augurat que la implantació d'aquesta norma, que afecta la capital catalana i les 16 ciutats del seu entorn més immediat de les comarques del Barcelonès, Vallès Occidental i Baix Llobregat, "augmentarà les hores de cua per entrar a Barcelona" i, per tant, ha negat que ajudi a reduir les emissions de CO2.
Així mateix, el responsable sindical ha afegit que la mesura "no contribuirà a la seguretat viària", ja que el límit de velocitat actual que tenen les vies afectades ja és "correcte". Álvarez ha apuntat que la nova norma "té més d'impacte mediàtic que de contribució a la seguretat i a la millora del medi ambient, que és l'objectiu que argumenta la Generalitat per implantar-la.
En aquest sentit, el secretari de la UGT de Catalunya ha considerat que la limitació de la velocitat resultarà més econòmic que millorar la xarxa de transport públic, fet que seria més convenient per aconseguir les "lloables finalitats" de l'Administració.