directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 2 de maig de 2024 02:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El RACC i els sindicats s'oposen als 80 km/h a l'àrea metropolitana de Barcelona

L'associació automobilística creu que caldrien límits variables, mentre que CCOO i UGT aposten per incrementar el transport públic per reduir les emissions

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La mesura de la Generalitat de Catalunya de limitar la velocitats a les vies dels 16 municipis que integren l'àrea metropolitana de Barcelona a 80 quilòmetres hora ha iniciat un fort debat a la societat catalana. El RACC proposa que el límit de velocitat sigui "variable" en funció de la congestió, mentre que els sindicats aposten per reduir les emissions de CO2 d'una manera alternativa que passaria per augmentar el transport públic, ja que limitar la velocitat "augmentarà les hores de cua per entrar a Barcelona".
retenció cua cotxes trànsit
Amb la limitació de velocitat les cues per entrar a Barcelona augmentarien, segons els sindicats

Comparteix
   


Etiquetes
El RACC ha mostrat la seva "disconformitat" a la mesura aprovada ahir per la Generalitat de limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima a les carreteres de l'àrea metropolitana de Barcelona. Així mateix, ha proposat que aquests límits siguin "variables" en funció de la congestió.

El director tècnic de la Fundació RACC, Pere Sauret, ha explicat que l'entitat ja va presentar al·legacions al pla de la Generalitat en la fase de tramitació. Tot i això, només es van acceptar en el cas de la segona corona, però no en les localitats més pròximes a la capital catalana.

El RACC és favorable a la millora de la qualitat ambiental, però considera que aquest límit imposat pot ser, fins i tot, contraproduent. Per això, Sauret ha exemplificat que molts conductors que circulin per autovies o autopistes a 120 quilòmetres per hora, quan arribin a la primera corona i redueixin a 80 quilòmetres per hora, baixaran també la marxa, de manera que contaminaran més.

Els sindicats aposten pel transport públic


Per la seva banda, els sindicats CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya consideren que la mesura serà "insuficient" per millorar la mobilitat i l'emissió de gasos contaminants si no s'acompanya d'un ampliació en l'oferta del transport públic.

El secretari general d'UGT de Catalunya, Josep Maria Àlvarez, ha augurat que la implantació d'aquesta norma, que afecta la capital catalana i les 16 ciutats del seu entorn més immediat de les comarques del Barcelonès, Vallès Occidental i Baix Llobregat, "augmentarà les hores de cua per entrar a Barcelona" i, per tant, ha negat que ajudi a reduir les emissions de CO2.

Així mateix, el responsable sindical ha afegit que la mesura "no contribuirà a la seguretat viària", ja que el límit de velocitat actual que tenen les vies afectades ja és "correcte". Álvarez ha apuntat que la nova norma "té més d'impacte mediàtic que de contribució a la seguretat i a la millora del medi ambient, que és l'objectiu que argumenta la Generalitat per implantar-la.

En aquest sentit, el secretari de la UGT de Catalunya ha considerat que la limitació de la velocitat resultarà més econòmic que millorar la xarxa de transport públic, fet que seria més convenient per aconseguir les "lloables finalitats" de l'Administració.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Feijóo seria un bon tertulià de xous d’impacte

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.